Obdobje velikih dobičkov in rastočih tržnih deležev je mimo. Preživela bodo podjetja, ki svoje poslovanje nadgrajujejo in so inovativna. O tem, katera nova znanja in orodja ter predvsem kakšno miselnost potrebujejo za to, bo jutri na 19. Slovenski marketinški konferenci (SMK) govoril vodilni strokovnjak za poslovne modele Patrick van der Pijl.Razkriva, zakaj ga navdušuje metoda inoviranja poslovnih modelov Business Model Canvas, ki jo v svetovno znanem priročniku Business Model Generation opisujeta Alexander Osterwalder in Yves Pigneur, sam pa je producent te knjige.
![]() |
Po metodi Business Model Canvas glavne lastnosti novega poslovnega modela soustvarijo vsi v timu in jih z vizualnimi predlogami preprosto opišejo. Patrick van der Pijl
|
Vse o poslovnem modelu na eni strani
»Business Model Canvas je sistematično in vizualno orodje za vodenje, s katerim lahko podjetja opišejo, oblikujejo, inovirajo in preizkusijo svoj poslovni model. Ker so glavni poudarki napisani le na eni strani, lahko poslovni model hitro razume vsak v podjetju in zunaj njega. Je inovativna pot za oblikovanje prihodnje strategije podjetja,« pravi Patrick van der Pijl.Našteva štiri glavne faze inoviranja po metodi Business Model Canvas: razumevanje, inoviranje, potrditev in izvedbo. Vedno začnejo pri razumevanju trenutnega poslovnega modela. »Nekateri v tem ne vidijo smisla, vendar opažam, da zaposleni različno dojemajo poslovni model, za inoviranje pa potrebujemo enako izhodišče za vse,« razlaga van der Pijl.Potem z orodjem Context Canvas pogledajo kontekst organizacije, s pomočjo Vision Canvasa pa skupaj oblikujejo prihodnjo vizijo.
Na podlagi tega začnejo poslovni model inovirati z različnimi inovativnimi tehnikami, kot so opazovanje drugih inovativnih organizacij, vzorci poslovnih modelov in epicentri. S temi tehnikami pridejo do različnih možnosti za poslovni model. Po tej inovacijski fazi mora podjetje različne možnosti potrditi, jih preizkusiti na trgu in o njih govoriti s svojimi strankami. Šele po testiranju predpostavk lahko začneš novi poslovni model izvajati.»Ves proces temelji na soustvarjanju in uporabi vizualnih predlog,« poudarja van der Pijl. Metoda je hitra, vizualna in osredotočena na konkretne rezultate in izvedbo. Namesto dolgih poslovnih načrtov in obsežnih sestankov imamo navdihujoče delavnice s strateškim, inovacijskim ali vodstvenim timom. »Kompleksne stvari prikažemo tako, da so razumljive vsem. Ljudi vključimo med procesom, poslušamo njihova mnenja in predloge.
V timu ustvarimo skupen jezik, da se tudi potem, ko odidemo, počutijo pooblaščene za izvajanje novih poslovnih modelov,« dodaja. Hkrati opozarja na past: »Včasih je v timu težko vzdrževati energijo, ko se ljudje vrnejo k vsakodnevnim nalogam.«
Razlogi za uvedbo metode Business Model Canvas
Metoda je primerna za vse panoge in organizacije. »Najpogosteje jo uporabijo, ko jim upadajo prihodki, ko se konkurenca vzpenja, ko se spremenijo potrebe strank in kot odziv na spremembe na trgu, kot je prehod iz izdelčno usmerjenega v storitveno usmerjeno podjetje,« pravi Patrick van der Pijl. Ameriškemu podjetju Toyota Financial Services je denimo pomagal pri preoblikovanju iz izdelčnega v storitveno podjetje. S timom njihovih 55 najvišjih vodij je oblikoval strategijo prihodnosti.Veliko različnih organizacij od start-upov, malih in srednjih podjetij do korporacij za inoviranje že uporablja Business Model Canvas. Ko van der Pijl pomaga podjetjem vpeljati nov poslovni model, jih odpelje tudi v Silicijevo dolino, da vidijo, kako se spreminja svet. »Da začutijo, da so spremembe nujne!« še pravi.
19. slovenska marketinška konferenca
Jutri in v sredo vas Društvo za marketing Slovenije (DMS) in Časnik Finance vabita v Portorož na 19. Slovensko marketinško konferenco (SMK). Osrednje teme so preboj iz niše na svetovni trg, analitika podatkov in nove tehnologije. Jutri zvečer bodo razglasili tudi marketinškega direktorja leta 2014. Kandidata sta Luka Grilc iz Elana in Matija Torlak iz Big Banga. |