Kot ste lahko prebrali v preteklih prispevkih Časnika Finance, smo napovedali tudi objavo krajših video predstavitev desetih finalistov tekmovanja Najpodjetniška ideja 2009. Danes predstavljamo podjetje Nebulus.
Poslovna priložnost v kadilskem zakonu
Medvoški Nebulus je prvi izdelovalec kadilnic pri nas. Podjetniško idejo je direktor podjetja Blaž Gorjup dobil v zakajenem baru v pogovoru z alergikom, astmatikom in strokovnjakom za filtracijo zraka Francijem Svoljšakom iz Colfa. Ugotovila sta, da prepoved kajenja v javnih prostorih odpira novo tržno nišo - kadilnice. Sledili so tipanja trga, razvoj prototipa, ustanovitev Nebulusa in 15 mesecev pozneje prodaja prve kadilnice. Največ naročil zanje imajo iz srednjih in večjih podjetij, s katerimi ustvarijo več kot 95 odstotkov prihodkov. Na podlagi izkušenj uporabnikov kadilnic te tudi izboljšujejo, tako sodelovanje pa je že privedlo do razvoja novih modelov kadilnic. Potencialni trg imajo povsod tam, kjer omejujejo kajenje v javnih prostorih. Zato v nekaj letih načrtujejo več kot 90 odstotkov prihodkov ustvariti v tujini.
|
Ocena tveganja: Podjetje je danes uvrščeno v razred tveganja A, lani pa je bilo uvrščeno v razred B. V obdobju enega leta se je tveganje iz vidika neuspešnosti zmanjšalo, predvsem na račun boljše uspešnosti. Podjetje je v primerjavi s predhodnim obdobjem postalo donosno, saj je začelo poslovati s pozitivnim poslovnim izidom. Postalo je bolj gospodarno, saj so se prihodki povečali 18-krat. Čeprav se je kapital povečal, pa se je povečala tudi zadolženost. V povprečju podjetje plačuje z od enega do sedmih dni zamude. Kljub temu ni najbolj tvegano podjetje. Tveganje se zmanjšuje iz leta v leto.
|
Glasujte za svojega favorita!
Vseh 10 tekmovalcev bomo posamično predstavili do 7. maja, nakar bodo predstavljeni še skupaj. O svojem favoritu boste lahko glasovali med 11. in 15. majem na spletnih straneh Poslovne akademije. Na podlagi vašega glasovanja in uredniške presoje bomo nato izbrali tri zmagovalce Najpodjetniške ideje 2009.
O tekmovanju Najpodjetniška ideja 2009
Časnik Finance spodbuja podjetništvo tudi s tekmovanjem Najpodjetniška ideja (NPI), ki v sezoni 2008/09 poteka že šestič. V člankih, v katerih smo zadnje leto v torkovi prilogi Evro na evro opisovali zanimive podjetniške zgodbe, smo predstavili 28 kandidatov za tokratno tekmovanje Najpodjetniška ideja. Z njim promoviramo inovativna podjetja in posameznike ter jih podpiramo v vseh fazah podjetniškega procesa, od ideje naprej.
S spremljanjem podjetniških uspehov in težav bi radi pripomogli k oblikovanju takega poslovnega ozračja, v katerem bo podjetništvo vedno nekaj zaželenega, koristnega in pozitivnega. Radi bi tudi čim manj ovir za razvoj podjetništva.
Tekmovanje najpodjetniška ideja 2009
Deset finalistov 1. Center za sodobne izzive, ki pospešuje e-zdravje, kot pravimo informatiki v zdravstvu 2. Advansys z razvojem, izdelavo in vzdrževanjem informacijskih sistemov za igralnice 3. Optilab, pametna rešitev za odkrivanje zavarovalniških goljufij Admiral 4. Energen s ponudbo prijaznih energetskih storitev, kot je kogeneracija oziroma enota za sočasno proizvodnjo elektrike in toplote 5. Filokolo, servis koles na domu 6. Fonda.si, družinsko podjetje z edino zasebno ribogojnico kakovostnih brancinov v Piranskem zalivu in spletno prodajo rib. 7. Intera z razvitima spletnima orodjema za upravljanje odnosov s kupci in projektno vodenje 8. Mojedarilo.com, portal z darili in idejami za darila za pozabljivce rojstnih dni in obletnic 9. Nebulus, razvoj, izdelava in montaža kadilnic 10. Red Orbit, prvo slovensko podjetje, specializirano za iskalno trženje |