Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V REDU Več o piškotkih...

Kako uporabiti internetna družabna omrežja

05.08.2009  11:09
Petra Šubic

Blagovne znamke na družabnih omrežjih tekmujejo v številu privržencev

Zoran Savin, partner in medijski strateg v Soncu. net , pojasnjuje, zakaj slovenska podjetja internetnih družabnih omrežij ne uporabljajo v trženjske namene ali pa jih uporabljajo slabo.



Foto: Andrej Križ
Računalniška podjetja obiskovalce forumov na njihovih internetnih straneh vpletejo v razvoj izdelkov, testiranje in ocenjevanje znamk, tako da postanejo ambasadorji njihovih znamk - vsaj za to bi lahko tudi drugi izrabljali uporabnike internetnih družabnih omrežij, pravi Zoran Savin, partner in medijski strateg iz Sonca.net.

Na internetnih družabnih omrežjih blagovne znamke najbolj tekmujejo v številu privržencev. Pri tem so v prednosti tiste znamke, ki so praviloma še v času nekdanje Jugoslavije zgradile čustven odnos z uporabniki, kot denimo Cockta in Pingo, pravi Savin.

Ne presežejo enosmerne komunikacije

Internetna družabna omrežja podjetja izrabljajo za enosmerno komunikacijo z uporabniki, ki jih največkrat obveščajo o blagovnih znamkah in vabijo na različne dogodke. V tako igro se je že vključilo nekaj večjih blagovnih znamk, vendar so pri tem najspretnejša manjša podjetja in posamezniki, opaža Savin.

Redki se spustijo v odnos z internetnimi uporabniki

Le redki internetna družabna omrežja porabljajo tako, da krepijo vpletenost internetnih uporabnikov v zgodbo o njihovi znamki. Znamke, ki so se pripravljene spustiti v konkreten odnos z uporabniki, je mogoče prešteti na prste ene roke, med njimi pa prevladujejo mlade znamke, pravi Savin in to pripisuje pomanjkanju vsebine, časa, znanja ali poguma.

Zgledujte se po računalniških podjetjih

Znamka bi lahko uporabnike internetnih družabnih omrežij, ki so njeni "prijatelji", povabila na testiranje novega izdelka in jih pozvala, naj ji sporočijo, kaj si mislijo o njej. S tem bi podjetje dobilo predloge za izboljšave neposredno od uporabnikov njihove znamke. To že počnejo računalniška podjetja, ki izkoriščajo obiskovalce forumov na njihovih internetnih straneh, tako da jih vpletejo v razvoj izdelkov, testiranje in ocenjevanje.

Ti ljudje so hkrati ambasadorji teh znamk, ker jih sooblikujejo. Ker se čutita pripadnost in povezanost z znamkami, jih tudi sami od sebe promovirajo drugim. Na ta način bi lahko vsa podjetja izrabljala internetna družabna omrežja, če jih že ne znajo uporabiti za sporočanje vrednost in osebnosti svojih znamk, strne Zoran Savin.

Dodaja, da Najdi.si dobro uporablja internetna družabna omrežja, saj med drugim odpira prostor ljudem, ki so zvesti njihovi blagovni znamki. Kot tuji primer dobre prakse omenja pristop P & G pri uporabi internetnega družabnega omrežja Facebook za blagovno znamko izdelkov za bele zobe Crest Whitestrips (več o tem na ( http://www.facebook.com/CrestWhitestrips ).

Slovenska praksa

Najpogostejši napaki

1. Podjetja ne vedo, kako bi lahko internetna družabna omrežja (učinkovito) uporabljala v trženjske namene. Svoji znamki izdelajo profil in pri tem ostanejo, namesto da bi veliko časa porabili za vzdrževanje navzočnosti na družabnem omrežju in komuniciranje z uporabniki omrežja. Izgovarjajo se, da na omrežjih niso aktivni, ker jim primanjkuje časa ali kadra in ker ne vedo, kako naj z uporabniki vzdržujejo stike, pravi Zoran Savin.

2. Internetna družabna omrežja še vedno razumejo in uporabljajo predvsem kot orodje za strategijo poriva (push marketing), namesto da bi ga uporabljali za dvosmerno komunikacijo - pogovarjanje z uporabniki znamk. Podjetja se ne zavedajo, da lahko znamka le na internetnih družabnih omrežjih uporabniku v neposredni komunikaciji razkrije svojo osebnost in vrednote.

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      


Preberite tudi:

2.9.09
Različne oblike mobilnega marketinga
2.9.09
Mobilni telefoni kot oglaševalski medij
19.8.09
Franšizing je tek na dolge proge
16.7.09
Podkupovalno trženje




 

15.9. Razpis za nagrado Werner von Siemens 2014
17.9. 62. Marketinški fokus: BLAGOVNA ZNAMKA NIMA MEJA
17.9. Brezplačni Forumi Financ - Dolenjski forum
19.9. Slabitve v računovodskih izkazih. Kdaj in kako opraviti ali odpraviti slabitve in vplivi na poslovni izid
23.9. Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
26.9. Trženje v turizmu v 21. stoletju
30.9. Tekmovanje za najboljše letno poročilo za l. 2013. Oddajte prijavo do 30. septembra in se potegujte za prestižno nagrado.
30.9. ZA BANKE: Kako oceniti uresničljivost finančnega načrta posojilojemalca?
30.9. Pametno poslovanje. Zakaj nas ne sme biti strah e-računov?
8.10. 6. konferenca Prodaja in marketing na policah: Inovativnost pred policami, na njih in za njimi
10.10. Novosti pri pripravi konsolidiranih računovodskih izkazov in razkritij
15.10. Razpis za Okoljske nagrade 2014. Brezplačna prijava. Rok za oddajo: 15. oktober
15.10. Vrednost inovacij - Bolnik: včeraj, danes, jutri
21.10. ZA ZAVAROVALNICE: Vpliv ocen zavarovalno-tehničnih rezervacij na poslovni izid zavarovalnice
22.10. ROMI = Return On Marketing Investment
23.10. Davčni in pravni vidiki terjatev: odkup, odpis, prestrukturiranje, konverzija v kapital
24.10. Planiranje in priprava strateškega poslovnega načrta v negotovih razmerah poslovanja
7.11. Statusna preoblikovanja - moda ali nujno zlo
11.11. Seminar: Priprava vsebin v letnem poročilu z novostmi. Izboljšajte kakovost svojega letnega poročila!
19.11. 19. Okoljsko srečanje 2014. Brezplačna udeležba!
20.11. 16. Poslovna konferenca Portorož: Nov zagon za nov začetek
1.7. Konferenca slovenskih izvoznikov
19.6. Agrobiznis
18.6. E-računi: Kako iz tega narediti dober posel? Priložnost, ki je ne smemo zamuditi.

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        31. Finančna konferenca Zabava na 19. SMK Podelitev Najpodjetniške ideje Aprilski Akademček