Zoran Savin, partner in medijski strateg v Soncu. net , pojasnjuje, zakaj slovenska podjetja internetnih družabnih omrežij ne uporabljajo v trženjske namene ali pa jih uporabljajo slabo.
![]()
Foto: Andrej Križ
|
Računalniška podjetja obiskovalce forumov na njihovih internetnih straneh vpletejo v razvoj izdelkov, testiranje in ocenjevanje znamk, tako da postanejo ambasadorji njihovih znamk - vsaj za to bi lahko tudi drugi izrabljali uporabnike internetnih družabnih omrežij, pravi Zoran Savin, partner in medijski strateg iz Sonca.net.
|
Na internetnih družabnih omrežjih blagovne znamke najbolj tekmujejo v številu privržencev. Pri tem so v prednosti tiste znamke, ki so praviloma še v času nekdanje Jugoslavije zgradile čustven odnos z uporabniki, kot denimo Cockta in Pingo, pravi Savin.
Ne presežejo enosmerne komunikacije
Internetna družabna omrežja podjetja izrabljajo za enosmerno komunikacijo z uporabniki, ki jih največkrat obveščajo o blagovnih znamkah in vabijo na različne dogodke. V tako igro se je že vključilo nekaj večjih blagovnih znamk, vendar so pri tem najspretnejša manjša podjetja in posamezniki, opaža Savin.
Redki se spustijo v odnos z internetnimi uporabniki
Le redki internetna družabna omrežja porabljajo tako, da krepijo vpletenost internetnih uporabnikov v zgodbo o njihovi znamki. Znamke, ki so se pripravljene spustiti v konkreten odnos z uporabniki, je mogoče prešteti na prste ene roke, med njimi pa prevladujejo mlade znamke, pravi Savin in to pripisuje pomanjkanju vsebine, časa, znanja ali poguma.
Zgledujte se po računalniških podjetjih
Znamka bi lahko uporabnike internetnih družabnih omrežij, ki so njeni "prijatelji", povabila na testiranje novega izdelka in jih pozvala, naj ji sporočijo, kaj si mislijo o njej. S tem bi podjetje dobilo predloge za izboljšave neposredno od uporabnikov njihove znamke. To že počnejo računalniška podjetja, ki izkoriščajo obiskovalce forumov na njihovih internetnih straneh, tako da jih vpletejo v razvoj izdelkov, testiranje in ocenjevanje.
Ti ljudje so hkrati ambasadorji teh znamk, ker jih sooblikujejo. Ker se čutita pripadnost in povezanost z znamkami, jih tudi sami od sebe promovirajo drugim. Na ta način bi lahko vsa podjetja izrabljala internetna družabna omrežja, če jih že ne znajo uporabiti za sporočanje vrednost in osebnosti svojih znamk, strne Zoran Savin.
Dodaja, da Najdi.si dobro uporablja internetna družabna omrežja, saj med drugim odpira prostor ljudem, ki so zvesti njihovi blagovni znamki. Kot tuji primer dobre prakse omenja pristop P & G pri uporabi internetnega družabnega omrežja Facebook za blagovno znamko izdelkov za bele zobe Crest Whitestrips (več o tem na ( http://www.facebook.com/CrestWhitestrips ).
Slovenska praksa
Najpogostejši napaki 1. Podjetja ne vedo, kako bi lahko internetna družabna omrežja (učinkovito) uporabljala v trženjske namene. Svoji znamki izdelajo profil in pri tem ostanejo, namesto da bi veliko časa porabili za vzdrževanje navzočnosti na družabnem omrežju in komuniciranje z uporabniki omrežja. Izgovarjajo se, da na omrežjih niso aktivni, ker jim primanjkuje časa ali kadra in ker ne vedo, kako naj z uporabniki vzdržujejo stike, pravi Zoran Savin. 2. Internetna družabna omrežja še vedno razumejo in uporabljajo predvsem kot orodje za strategijo poriva (push marketing), namesto da bi ga uporabljali za dvosmerno komunikacijo - pogovarjanje z uporabniki znamk. Podjetja se ne zavedajo, da lahko znamka le na internetnih družabnih omrežjih uporabniku v neposredni komunikaciji razkrije svojo osebnost in vrednote. |