Američan Matt Mayfield je v Slovenijo prišel leta 2000, v čas gospodarske rasti, razcveta in dobre prodaje. Kakšne so razmere danes? »Poznajo se učinki krize, vendar se v Sloveniji »gradi« prva generacija profesionalnih prodajalcev. In to me veseli,« pravi Mat Mayfield.
V preteklosti je Mat Mayfield delal tudi na projektih, ki so bili prototipi ali pa so se prodajali prvič. Prihaja namreč iz inženirske panoge, ki je zelo kompleksna, prav tako izdelki. "Slovenija ne potrebuje novih tehnologij ali izdelkov, ampak dobro prodajo. Težava v Sloveniji je ta, da ne vemo, kako naj prodajamo doma, kaj šele, kako bi prodajali v tujini," poudarja Mayfield.
Vprašanje je, kako spodbuditi prodajalce, da bodo učinkoviti. "Tako, da se bodo osredotočili na prodajo in ne, da na njih nenehno pritiskaš. Treba jih je sistematično spremljati, kaj delajo in to vsak teden. To je sicer obupno delo, vendar tudi dober prodajalec lahko zaspi," pojasnjuje Mayfield.
Dajte potrošniku tisto, kar zahteva. "Kadar ljudje ne vedo, kaj kupujejo, sprašujejo po tehničnih sposobnostih in ceni izdelka,"pravi Mayfield. "Na ta način kot potrošnik jemljem čas prodajalcu, prav tako on meni," pravi. Kupec kupi izdelek zaradi ene ali dveh lastnosti, ne zaradi več kot 50. "Največje težava v Sloveniji ni konkurenca, ampak slaba in neučinkovita prodaja," pravi. In dodaja, da se v Sloveniji le 30 odstotkov izdelkov prodaja prek družbenih omrežij, kar je v primerjavi z ZDA slabo - na ameriškem trgu se kar 80 odstotkov izdelkov prodaja prek družabnih omrežij.
Zato Mayfield svetuje: Slovenija mora spremeniti prodajo in ne tehnologije. Prodajalci naj ne izgubljajo časa na neučinkovitosti in na neproduktivnih izdelkih. Začnite prodajati na družbenih omrežjih! In dodaja: "Vse je v prodaji, saj, če dobro prodajate doma, lahko tudi v tujini. Imejte vedno izdelek z dodano vrednostjo in uspeli boste! Zdaj je čas za dobro prodajo!«
Primeri dobre prakse
Jurij Kranjc iz Podravke je povedal, da je družba leta 2012 imela 23 milijonov, lani pa 25 milijonov evrov prihodkov. Čeprav je prodaja na slovenskem trgu padla za pet odstotkov, se je njihova prodaja povečala za deset odstotkov. »Želeli smo razbiti mit, da samo čakamo na spremembe. Treba je delati vsak dan, biti optimističen in sodelavce prepričati, naj ne izgubljajo časa pri težkih stvareh, ki ne prinašajo rezultatv in se osredotočijo le na stvari, ki prinašajo rezultate,« poudarja Kranjc.
In kaj mu ne pusti spati? "Če bi bilo izvozno podjetje bi mi bilo veliko lažje. Kljub temu bomo letos tudi rasli, v skladu z našimi načrti," pravi Kranjc. Strah pa ga je zunanjih faktorjev, ki so povezani predvsem s politiko in ne s poslovanjem. V družbo so pripeljali veliko novih ljudi in začeli reorganizacijo. Zdaj imajo zaposlene, ki zanjo delati več kot osem ur in imajo visoke cilje ter hkrati vedo, kaj želijo. "Tudi v krizi, ko ljudje varčujejo se da nekaj narediti. Treba je biti le hitrejši od konkurence in vstopiti v novo kategorijo, kjer bomo rasli. Rast trenutno vidimo tudi na ruskem trgu," je še povedal Jurij Kranjc iz Podravke.
Poglejte si fotogalerijo!
|
Foto: Nejc Lasić