Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. V REDU Več o piškotkih...

Kako uveljaviti davčno olajšavo za raziskave in razvoj

21.03.2014  10:08   Dopolnjeno: 21.03.2014  14:58
Manja Pušnik

Stroški za raziskave in razvoj lahko vplivajo na višino poslovnega rezultata. Več o tem boste izvedeli na seminarju Poslovne akademije 25. marca v prostorih GZS v Ljubljani

V slovenskih podjetjih je dejavnost raziskav in razvoja organizirana na različne načine - tudi v okviru lastnih razvojnih oddelkov. "Naključnih izumov je vse manj, praviloma so plod skrbno načrtovanih in izpeljanih postopkov, ki bi naj bili skrbno zabeleženi tudi v računovodstvu, temu pa pogosto ni tako. V podjetju nastala industrijska lastnina praviloma ne more biti izkazana kot neopredmeteno osnovno sredstvo podjetja, znotraj katerega je nastala," pojasnjuje predavateljica Božena Macarol, davčna in sodna izvedenka.

Prijavite se lahko tukaj.


V podjetju nastali stroški raziskovanja, ustvarjene blagovne znamke, kolofoni, naslovi publikacij, seznami odjemalcev in vsebinsko podobne postavke ter v podjetju ustvarjeno dobro ime se ne priznavajo kot neopredmetena sredstva, poudarja Božena Macarol. To pomeni, da imajo podjetja, ki snujejo nove ideje in izdelke dve možnosti.

Na podlagi prve možnosti vključujejo vse stroške za raziskave in razvoj novosti med stroške tekočega obračunskega obdobja. To pomeni, da izdatki za raziskave in razvoj ne povečujejo sredstev podjetja in s tem dolgoročnih naložb, temveč povečujejo stroške tekočega obračunskega obdobja. Na ta način se izgubi vsaka sled za projekti. Drug način evidentiranja pa je prek kontov dolgoročno odloženih stroškov razvoja, ki pa so že postavka neopredmetenih dolgoročnih sredstev, pojasnjuje Macarolova.

Pravilno evidentiranje neopredmetenega premoženja, ki nastaja znotraj podjetij tako vpliva na ugodnejšo in predvsem pravilnejšo bilančno sliko. »Ob pravilno in zakonito oblikovanih notranjih pravnih podlagah, ki jih žal, v večini slovenskih malih podjetij skorajda ne najdemo, lahko podjetje že danes v bilance vključi nevidno premoženje, kar pomeni, da ga evidentira med dolgoročnimi sredstvi in tako prerazporedi stroške njegovega nastajanja na vso predvideno dobo njegove uporabe, » pravi sogovornica.

S tem izkaže v bilanci stanja višjo vrednost premoženja in posledično tudi kapitala, hkrati pa mu država prek mehanizmov davčnih oprostitev daje možnost občutnega zmanjšanja plačevanja davčnih obveznosti. To pa vnovič pozitivno vpliva na višino kapitala v bilanci stanja, saj je na ta način ustvarjeni dobiček tekočega leta po obdavčitvi, ki je del celotnega kapitala podjetij, višji.

Več o programu najdete tukaj.

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

25.3. Priprava dokumentacije za davčne olajšave v raziskave in razvoj
25.3. Trženje v turizmu v 21. stoletju
26.3. Kako spremljati denarni tok in plan likvidnosti
31.3. BREZPLAČNO! Inovacije za boljše življenje. Kaj se lahko naučimo od nizozemskih rešitev za boljši jutri?
8.4. Agresivno davčno optimiziranje: Kako preprečiti, da se ne bi znašli v davčni utaji?
8.4. Brezplačni Forumi Financ - Zgornje Gorenjski forum
10.4. Marketing Summit Belgrade. Širimo marketinška obzorja.
15.4. 16. Dnevi energetikov - Energetska učinkovitost ključna razvojna prednost in usmeritev
16.4. Popoldanska akademija: Pogajanja s kupci
23.4. 61. Marketinški fokus: Sodobni marketing in njegovi učinki
13.5. 31. Finančna konferenca - Financiranje, kot bi vedno moralo biti
20.5. Najpodjetniška ideja 2013/14
27.5. 19. SMK - Od mikro segmentov do globalnih trgov. Je naša ponudba prava?
20.3. Zdravstvena polemika: Kakšna bo cena vašega zdravja v prihodnje?
11.3. THINK BIG. THINK FUTURE.
6.3. Dvignimo energijo v prodajni ekipi!
26.2. 60. M fokus: Digitalna prihodnost je že zdavnaj tu. Kako dobro ste nanjo pripravljeni?
20.2. LinkedIn - vaš največji vir za nove kupce, večjo prodajo in nove poslovne priložnosti
11.2. 8. Sales Summit uspešno zaključen!

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        PKP Podjetniški forum Okoljsko srečanje Decembrski Akademček