Darka Dujiča, Majo Markovec Brenčič, Matjaža Grma in Tatjano Pogačnik, člane programskega sveta 19. SMK, smo vprašali v katero smer se bo razvijal marketing v Sloveniji in svetu?
![]() |
Darko Dujič, predsednik UO DMS odgovarja:
"Vprašanje o razvoju marketinga v Sloveniji in v svetu zveni, kot da bi se lahko slovenski marketing razvijal neodvisno od ostalega sveta. Iskreno upam, da bodo v Sloveniji prevladale dobre mednarodne zgodbe, ki bodo zahtevale znanje in prakse, ki jih poznajo tržniki na najzahtevnejših tržiščih. Sodobni marketing si predstavljam kot zmes razumevanja in uporabe novih oblik kreativnosti in interaktivnosti, zgodb, dizajna in tehnologije, opredelitve ciljnih skupin skozi analitično podprto poznavanje vedenja porabnikov in še bolj natančnega ciljanja skozi širok nabor kanalov komunikacije ter sočasnega rigoroznega merjenja učinkov in kontinuiranega razvoja ponudbe. Preproste državne meje ne bi smele biti ovira za razvoj ustreznih znanj in pristopov."
![]() |
Darko Dujič, predsednik UO DMS
|
Maria Anselmi, predsednica programskega sveta SMK in generalna direktorica Bisnode Južni trg pravi:
"Marketing se bo razvijal v 3 smereh: big data in analitika, interaktivnost oz. marketing, ki temelji na tehnologiji ter uporabniška izkušnja. Prvič, ko govorimo o big data se je potrebno zavedati, da danes lahko zbiramo ogromno količino podatkov o naših strankah, njihovih nakupovalnih navadah in podobno. Ampak zgolj podatki podjetju ne koristijo, saj mora imeti izredne analitične sposobnosti, da iz množice podatkov izveče infomacije, ki so pomembne za učinkovito ponudbo.
Drugič, tehnologija je danes v marketingu izjemno pomembna, saj nam omogoča zelo direktno in targetirano interakcijo z našimi strankami ali uporabniki. Posledica je izjemno povišana učinkovitost naše akcije (gre za večji učinek, manj stroškov, dinamično opredelitev in prilagoditev komunikacije, dinamično plasiranje izdelka v trenutku, ko uporabniki izkazujejo potrebo). Tretjič, včasih smo se ukvarjali z edinstveno prodajno vrednostjo, kar smo vezali na izdelke, danes to dolgoročno ni konkurenčno vzdržljivo, saj je vse izdelke moč hitro kopirati oz. posnemati. Tako se je prodajna vrednost premaknila nivo naprej - na nivo celotne uporabniške izkušnje, torej tudi celotne nakupovalne izkušnje (nakupovalni pristop, ponudba, pakiranje, uporabnost produkta, poprodajni servis oz. skrb za kupca). To pomeni, da najbolj pomembna postane naša sposobnost povezovanja vseh elementov."
![]() |
Maria Anselmi, predsednica programskega sveta SMK in generalna direktorica Bisnode Južni trg
|
Matjaž Grm, direktor Direkcije prodaje in trženja, Adria Mobil meni:
"V svetu je veliko govora o kompleksnosti in velikosti podatkov, s katerimi sta potrošnik in podjetje dnevno soočena pri svojih odločitvah. Marketing se bo zato razvijal v smeri poenostavljanja, z močno ločnico med tržnim komuniciranjem, ki je le vrh ledene gore, ki ga pod gladino osnuje »branding«. V Sloveniji smo glede znamčenja, ki temelji na globokem razumevanju bistvenih prvin blagovne znamke še v močnih povojih."
![]() |
Matjaž Grm, direktor Direkcije prodaje in trženja, Adria Mobil
|
Maja Makovec Brenčič, ljubljanska ekonomska faklulteta, prorektorica UL, dosedanja predsednica DMS odgovarja:
"Na eni strani v vse bolj enostavne, okolju prijazne, naravne in trajnostno naravnane rešitve v duhu "nazaj k osnovam". Po drugi strani pa k vse bolj tehnološko naprednim rešitvam, ki pa morajo biti za uporabnika ne le prijazne, ampak predvsem enostavno uporabne, učinkovite v času in potrošnji vseh vrst energij. Najbolj in še vnaprej pa se bo moralo trženje usmerjati v iskanje pravega razmerja med vrednostjo in ceno - ne glede na področje ponudbe.
Kriza je med porabniki pustila svoj pečat in glede na (še vedno prisotno) omejenost razpložljivega dohodka, bo porabnik še naprej preudaren v svojih nakupih kot tudi premišljen v porabi. Ker mnogo bolj ve, kaj so njegove dejanske potrebe v primerjavi s časi brezskrbnega potrošništva, vse bolj ciljno izbira v razmerju med kakovostjo in ceno med primerljivimi konkurenčnimi ponudbami. Zato ga morajo ponudniki tudi dobro (s)poznati. Le sodelovanje, aktivno vključevanje in razvoj ponudb, ki so blizu dejanskim potrebam porabnikov oz. odjemalcev bodo ločevali uspešne od neuspešnih ponudb na trgih."
![]() |
Maja Makovec Brenčič, EF UL, prorektorica UL
|
Tatjana Pogačnik, direktorica Poslovne akademije Časnika Finance pa pravi:
"Živimo v informacijski družbi in to opazimo po dejstvu, da se informacij ne moremo več rešiti. Omejena dobrina v informacijski družbi pa ni informacija, temveč sposobnost, da s temi informacijami nekaj naredimo, jih izberemo oz. selekcioniramo, obdelamo. Uspešen marketing bo tisti, ki bo znal prepoznati in ustvariti potrebe kupcev, pridobiti njihovo pozornost, jih vključiti jih v odnos, nagraditi s čustvi in zmagati v boju z ostalimi dražljaji, ki smo jim dnevno izpostavljeni. Vse to mora biti podprto z uporabo napredne tehnologije, ki omogoča še boljši vpogled v vedenje in trenutno potrebo."
![]() |
Tatjana Pogačnik, direktorica Poslovne akademije Časnika Finance
|