To je na današnji 6. konferenci Prodaja in marketing na policah, ki poteka v organizaciji Poslovne akademije Časnika Finance, povedal Jure Radoš iz Konzuma.
Na konferenci, ki se je udeležuje prek 150 strokovnjakov iz trženja in trgovine, smo slišali, da združevanje trgovskih hiš Konzuma in Mercatorja poteka zelo hitro. Gre za regijo zahodnega Balkana, kjer imata družbi okoli dva tisoč prodajaln. »Trenutno smo skupaj z Mercatorjem prvi igralec na področju trgovine v vseh državah na Balkanu, izmenjujemo si znanja in smo glede skupnega sodelovanja zelo optimistični,« je pojasnil Radoš.
Potrošniki prepričani, da še ni pravi čas za trošenje
Integracija Konzuma in Mercatorja poteka zelo hitro. Težava v Sloveniji je, da Mercator ni dovolj obnavljal svojih trgovin, zato se bodo tega lotili zdaj, je pojasnil Radoš. Čakajo jih velike investicije, saj je konkurenca na področju trgovine izjemno huda. Več od 90 odstotkov ljudi na Hrvaškem, v Srbiji in Slovenija še vedno meni, da smo v recesiji. Tako namreč kaže raziskava družba Nielsen. Prav tako so zelo anketiranci v teh državah pesimistično razpoloženi, saj menijo, da je trenutno zelo slab čas za potrošnjo.
Na vprašanje koliko trgovcev ste kot kupci obiskali v mesecu dni so Slovenci odgovorili, da so obiskali kar pet trgovin. »To kaže, da potrošniki še vedno iščejo akcijske prodaje izdelkov, kupujejo v različnih trgovinah in iščejo nižje cene. Boj je tako za vsakega kupca, za vsak izdelek - takšno je trenutno stanje med trgovci danes,« je pojasnil Radoš. Tako morajo trgovci razumeti dobavitelje in obratno. Večina evropskih potrošnikov meni, da cene hrane še naprej rastejo, kažejo raziskave. »To ne drži. V Konzumu so se v zadnjem letu cene v naših trgovinah v povprečju znižale za okoli 3 odstotke. Tega potrošniki ne vidijo. Če bi potrošniki to vedeli, bi morda trošili več,« je dejal Radoš.
Trgovska blagovna znamka pridobiva na prepoznavnosti
Prek 30 odstotkov izdelkov v Konzumu prodajo prek akcijske prodaje, trgovske marže v akcijah pa so seveda nižje. Kaj delajo trgovci in delajo inovacije? »Mercatorju in Konzumu ni prioriteta trgovska znamka, temveč to, da ponudijo potrošniku vse izdelke, ki jih drugi trgovci ponujajo na trgu. Želimo prave proizvajalce in blagovne znamke in želimo jih obdržati,« je dejal Radoš.
Trgovske blagovne znamke so v času krize začele pridobivati na prepoznavnosti in tudi percepcija o kakovosti se je začela izboljševati. Kar 60 odstotkov Slovencev že meni, da so izdelki trgovskih blagovnih znamk enako kakovostni kot izdelki prepoznavnih znamk. Trgovska znamka Konzum: leta 2009 je bilo v prodajalnah deset odstotkov izdelkov trgovske znamke Konzum, ob prihodu krize pa že 20 odstotkov.
Proizvajalci naj z distributerjem zgradijo partnerski odnos
Orbico se kot distributer osredotoča na principala in njegove blagovne znamke. Pomembna je jasna strategija blagovne znamke, ki jo proizvajalci včasih definirajo, dostikrat pa tudi ne. Zelo dobra dodana vrednost je, da distributer trži tudi sorodne blagovne skupine, ker tako pozna navade kupcev, je poudarila Irena Novinec iz Orbica. Proizvajalce poziva, da z distributerjem zgradijo partnerki odnos.
Perutnina Ptuj v boju z diskontimi trgovci
"Pred štirimi leti smo se v družbi soočili z drastičnim padcem prodaje," je na 6.konferenci Prodaja in marketing na policah povedal David Visenjak iz Perutnine Ptuj. Začeli so delati na gradnji lastne blagovne znamke in kakovosti izdelkov. "Delamo tudi z diskontnimi trgovci, predvsem z znamkami Perutnina Ptuj in Poli. Vendar bo v prihodnje bitka med klasično trgovino in diskonti še zelo zanimiva," je poudaril Visenjak.
Trgovci, čim prej vpeljite digitalni prodajni kanal
Tesco pričakuje, da bo četrtino prihodkov ustvaril v digitalnih kanalih. Zato naj klasični trgovci čim prej začno razmišljati, kako bodo vpeljali splet kot nov prodajni kanal. Vlaganja v spletno prodajo v kratkem času sicer ne dajo rezultatov, a je jasno, da bo vloga digitalnih kanalov vse večja. Zato jih morajo klasični trgovci čim prej prevzeti in spletno prodajo imeti kot razlikovalno prednost pred drugimi trgovci, je povedal Marko Derča iz A. T. Kearneya.
Poglejte si fotografske utrinke s konference.
|
Foto: Jernej Lasić