BRAVO Marko!

23.02.2009  06:00   Dopolnjeno: 26.02.2009  09:17
David Djukić

Pred leti sem slišal, da naj bi človek izkoriščal le do 10% kapacitet, ki jih nosi v možganih. Torej, več kot 90 % našega potenciala naj ne bi bilo izkoriščenega. Čeprav ta podatek poznam že dlje časa, pa nanj vedno znova pozabim. Prav zato me nekateri prodajalci občasno ne zgolj presenetijo, ampak šokirajo!

Tudi Marko me je. Na polovici akcije je dosegel maksimalen cilj. Ta cilj smo skupaj z vodstvom postavili tako visoko, da morajo prodajalci za 300 % preseči rezultate pred akcijo! Ja, dobro sem napisal - 300 %. Če upoštevam dejstvo, da trg iz tedna v teden pada in da konkurenca ponuja »extra popuste« je Markov rezultat še toliko bolj občudovanja vreden.


Človek bi pomislil, da smo res našli SUPER nagrado, ki ga je motivirala. Pa se prekleto moti. Ena nagrada je Egipt, a jo Marko ne bo izbral, ker ne mara leteti (izbrala pa bi jo njegova žena). Druga nagrada pa je TV, ki pa je prevelik za njegovo dnevno sobo in je že prosil, če lahko dobi manjšega.

Vzrok za njegov uspeh je tudi razlog, zakaj sem ponosen nanj in na njegove kolege (velika večina prodajalcev bo dosegla zastavljeni cilj!) ter mu posvečam ta blog. Marko je dokazal, da se tudi nekateri strokovnjaki in znanstveniki motijo, ko govorijo o spodbudah.

Pozitivna komunikacija in vključenost prodajalcev nič ne staneta, a jih lahko vzpodbudita, da gredo zaradi notranje motivacije izven svojih okvirov in presegajo naša pričakovanja.

Ugledni ekonomist Steven D. Levitt piše v Odšekanomaniji, da se ljudje odzivajo na tri vrste spodbud: ekonomske, socialne in moralne. Ekonomske koristi predstavljajo materialno vrednost, socialne ponujajo ugled, moralne pa izhajajo iz etičnih in religioznih okvirov. Marko se je odločil, da bo dobil glavno nagrado med drugim tudi iz ekonomskih vidikov. A verjetno bi mu kakšna druga pri nižjih ciljih prinašala celo večje materialno zadovoljstvo. Temeljni vzrok, zakaj se je Marko odločil, da bo zmagal, je v komunikaciji.

Da bi pojasnil to Markovo odločitev, se moram vrniti kakšen mesec nazaj. Marko je že dolgo časa zaposlen kot prodajalec na terenu, ki pride na sedež podjetja le nekajkrat na leto. Preden je podjetje začelo sodelovati z nami so bili tako vsi prodajalci zelo samostojni in »sami«. Komunikacija s podjetjem je bila redka in nesistematična. Tega se je zavedala tudi vodja prodaje, a ni vedela, kako na videz brezizhoden položaj obrniti v pravo smer.

Pred nagradno igro smo začeli skupaj z vodjami uvajati prodajalce v spremembe in aktivno ter sistematično komunicirati s prodajalci. Vodje so začeli sistematično informirati prodajalce o spremembah in poslušati njihove ideje. Naenkrat prodajalci niso bili več tisti, ki v zameno za denar (provizijo) podjetju vodijo kupce. Prodajalci so postali vključeni v podjetje, zato se je povečevala tudi njihova pripadnost in zavzetost. Prav tu pa je nastal preskok v miselnosti večin prodajalcev. Pozitivna komunikacija in povezanost s podjetjem sta vodili Marka, da se je odločil, da bo v nagradni igri zmagal. Pardon, ne zmagal, ampak da bo sebi dokazal, da je sposoben doseči glavno nagrado (Marko ne tekmuje proti ostalim, saj jih celo vzpodbuja, da jih čim več doseže glavno nagrado!). Marko je sprejel podobno odločitev, kot sem jo jaz, ko sem se odločil, da bom danes prvič po mrzli zimi začel teči. Doseganje najvišjega zastavljenega cilja pa mu bo ponudilo večjo vrednost, kot slava in nagrada skupaj.

Marko in vsi kolegi, hvala ker ste v najbolj zahtevnih razmerah dokazali to, kar jaz že dolgo leta govorim in predavam - pozitivna komunikacija in vključenost prodajalcev nič ne staneta, a jih lahko vzpodbudita, da gredo zaradi notranje motivacije izven svojih okvirov in presegajo naša pričakovanja.

Komentarji izražajo stališča avtorjev in ne nujno tudi organizacij, v katerih so zaposleni, ali uredništva Financ oziroma Poslovne akademije.
 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      


Preberite tudi:

16.2.09
(Pre)obremenjeni delovnik
9.2.09
O ženstvenosti in modih
2.2.09
Zakaj zdravniki ne uporabljajo e-pošte?




 

11.9. Terjatve: sporne in dvomljive, prevrednotenje ali odpis, davčno priznavanje, DDV
12.9. Kaj morate vedeti o novih možnostih v stečaju in prisilni poravnavi
18.9. Izogibanje dvojni obdavčitvi in vpliv novosti na optimiziranje mednarodnih davkov
18.9. Za slovenska podjetja: Kako do nepovratnih sredstev na Hrvaškem?
20.9. Raziskave in razvoj: prihranki pri davku in stroških, priprava pravilnika in dokumentacije
24.9. Telekomunikacije: strategija in priložnosti
24.9. Popoldanska akademija: Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
25.9. Nova in obstoječa razkritja konsolidiranih letnih poročilih, ki veljajo od 1.1.2013
25.9. 59. Marketinški fokus: Kako nam blagovne znamke prinesejo več prihodkov
25.9. Brezplačni Forumi 2013- Dolenjski forum
26.9. Novosti na področju optimizacije spletnih strani
30.9. Konec dober vse dobro! Zaključite prodajne priložnosti še v letu 2013!
30.9. Popoldanska akademija: Prodati ali ne prodati delež v podjetju?
8.10. Popoldanska akademija: Pogajanja z najbolj zahtevnimi partnerji
11.10. 5. konferenca Marketing in prodaja na policah: Med policami s(m)o uspešni!
13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - Rok prijave 30.9.!
21.11. 15. Poslovna konferenca Portorož: Rastoči trgi se predstavljajo. Vas zanima?
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - brezplačna prijava!
29.8. Kako prodati v časih, ko je kupcev vse manj
8.7. Nagrada Werner von Siemens - rok prijave 8.7.
27.6. Marketinška analitika: orodje, brez katerega danes ne gre
19.6. 1. konferenca: Izzivi in priložnosti družinskega podjetništva

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Aprilski Akademček!