(Foto) Blagovne znamke se razvijajo in širijo tudi z majhnimi sredstvi

25.09.2013  17:48
Manja Pušnik

Marketinški fokus je bil namenjen praktičnim primerom blagovnih znamk, njihovi uveljavitvi, pozicijah na trgu in širjenju

Tokratni 59. Marketinški fokus, ki že 12 let poteka v organizaciji Poslovne akademije in Društva za marketing Slovenije, je postregel z zanimivimi primeri iz marketinške stroke o tem, kako se morajo blagovne znamke prilagajati negotovim in hitro spreminjajočim razmeram na trgu.


Maja Golob (Spago), strokovnjakinja s področja direktnega marketinga pravi, da ni strategije blagovne znamke brez žrtev. »Vedno morate vedeti, kaj vi, kot tržni strokovnjaki, dajete svojim strankam, v čem ste dobri, » poudarja. V okolju B2B seveda lahko izberete za koga oziroma za katero podjetje delati. So pa seveda tudi podjetja, ki vam lahko prinašajo izgubo. »Zato je zelo pomembno, ko se odločate za koga boste delali. Pomembno je tudi, da znate izbirati svoje stranke,» svetuje Golobova.

Rexova zgodba o uspehu

Kot primer je navedla stol Rex. Gre za enega redkih izdelkov, ki ga v svetu cenijo, pri nas ga ne znamo. Pri tem so se spraševali, kako bi s stolom Rex z minimalnim vložkom naredili preboj na svetovni trg. Izkoristili so medijsko podporo in delali komunikacijo s podjetji, ki so jih želeli pridobiti v verigo distributerjev. Njihova strategija je bila osebna raven. V treh letih je stol Rex postal navzoč v 16 državah in več kot 200 prodajnih mestih po svetu. »To je bila kreativnost, mreženje, našli smo nov preboj, » je pojasnila Maja Golob. Vendar je udeležencem svetovala: »Brez zaposlenih ni nič. Lahko imate dobro blagovno znamko, ne pa zaposlenih. Zelo pomembno je, kakšna je vizija podjetja, da vidijo to zaposleni in da vidijo sinergije.« In dodala: »Posel delamo ljudje, iz vsakega stika je treba potegniti največ. V življenju in poslu se vrne tisto, kar vanj vlagaš. Zato vlagajte tudi v ljudi, » je še dejala.

Kako se je krepila blagovna znamka Zara

Barbara Modic (Pristop Media) se je vprašala ali in kako zgraditi blagovno znamko brez denarja. »Če se vprašamo ali je to mogoče tudi, kot če bi želeli ustanoviti podjetje brez vstopnega kapitala. Lahko, ampak čez nekaj let je treba v posle tudi vlagati. Podobno je z blagovnimi znamkami, saj so močan poslovni sistem, ki ga lahko zgradimo,» je pojasnila Modiceva. Vsako uspešno podjetje je v blagovno znamko vlagalo veliko časa ali denarja.

Kot primer je navedla blagovno znamko Zara. Je 35. najuspešnješa blagovna znamka na svetu, daleč pred znamkami, kot so Nike, H&M in drugimi. Svoj imperij pa je zgradila skoraj brez marketinškega proračuna, vendar jih odlikuje to, da njihovi izdelki zelo hitro pridejo v trgovine. Veliko vlagajo v lokacijo svojih trgovin, ki so v strogih centrih mest, cene so ugodne, piarovsko pa so zelo sramežljivi. »Edino piarovsko zmago so doživeli, ko se je britanska princesa Kate po porodu pokazala v Zarini obleki pred porodnišnico,» je dejala Barbara Modic.

Primer Lušt: z malo denarja do uspešne blagovne znamke

»Za pozicioniranje in razvoj blagovne znamke Lušt na trgu smo namenili borih 50 tisoč evrov,« je povedal Kristjan Magdič, solastnik podjetja Paradajz in lastnik agencije Frontal. Za razvoj blagovne znamke v teh časih ni potrebno namenjati velik marketinški proračun, je bilo slišati na marketinškem fokusu. Tako so na primer za medijski zakup blagovne znamke Lušt namenili skromnih tri tisoč evrov, ostalih 47 tisočakov pa za razvoj celostne grafične podobe in pripravo dveh dogodkov.

Ker so imeli na voljo skromna sredstva, so maksimalno izkoristili medije in Facebook. Zakaj ravno to družbeno omrežje? »Ker je poceni in ker omogoča dvosmerno komunikacijo s strankami,» je povedal Magdič. Seveda so pri uvajanju blagovne znamke naleteli tudi na ovire. Ena izmed teh je bila Luštova embalaža, ker so trgovci vztrajali, da se paradižniki prodajajo v navadnih plastičnih zabojčkih. "Na koncu smo se vendarle dogovorili, da paradižnike na policah ponujamo v lastni embalaži." V prihodnje se želijo razviti v vodilnega proizvajalca v jugovzhodni Evropi. »Ko se bomo širili v druge države bomo tam postavili nov rastlinjak, ne bomo šli v masovno proizvodnjo, naš cilj je, da tam gradimo novo blagovno znamko, »je še povedal Kristjan Magdič.

Poglejte si fotografske utrinke z 59. Marketinškega fokusa!


 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

30.9. Izogibanje dvojni obdavčitvi in vpliv novosti na optimiziranje mednarodnih davkov
30.9. Popoldanska akademija: Prodati ali ne prodati delež v podjetju?
8.10. Popoldanska akademija: Kako prepoznati davčne, računovodske in druge razlike/prihranke med d.o.o., d.n.o. ali s.p.
8.10. Popoldanska akademija: Pogajanja z najbolj zahtevnimi partnerji
9.10. Majhnost Slovenije kot prednost za razvoj butičnega turizma- brezplačna prijava
11.10. 5. konferenca Marketing in prodaja na policah: Med policami s(m)o uspešni!
15.10. Vrednotenje nepremičnin in vplivi na davčno osnovo
15.10. Brezplačno! Energetska učinkovitost v hotelski industriji
18.10. DDV V MEDNARODNIH POSLIH: tuji DDV, trikotni posli, novosti
22.10. Trženje v turizmu trendi, izzivi in priložnosti
23.10. Brezplačni Forumi 2013- Gorenjski forum Novo!
24.10. Poslovne združitve - novosti pri vrednotenju in računovodenju
24.10. Kako pripravimo učinkovito medijsko strategijo in maksimalno izkoristimo digitalna orodja?
25.10. Novo pri dohodkih fizičnih oseb: pokojninska osnova, olajšave za mlade in starejše delavce, REK obrazci
13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - Rok prijave 30.9.!
21.11. 15. Poslovna konferenca Portorož: Možnosti za rast. Vas zanima?
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - brezplačna prijava!
27.11. Popoldanska akademija: Težavne stranke in reševanje reklamacij
25.9. 59. Marketinški fokus: Kako nam blagovne znamke prinesejo več prihodkov
24.9. Popoldanska akademija: Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
24.9. Telekomunikacije: strategija in priložnosti
29.8. Kako prodati v časih, ko je kupcev vse manj
8.7. Nagrada Werner von Siemens - rok prijave 8.7.

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Aprilski Akademček!