Kupci niso odšli, spremenile so le njihove navade in prioritete. Velike nakupe so zamenjali za več manjših, niso več zvesti enemu trgovcu, obiščejo tistega, ki jim je najbližje in jim ponuja to, kar dnevno potrebujejo.
Glede na to, da so sosedske prodajalne najpomembnejši Mercatorjev format po številu enot ter številu kupcev, saj predstavljajo Mercatorjevo konkurenčno prednost zaradi svojih dobrih lokacij in široke regijske pokritosti, smo se o tem pogovarjali z direktorico sektorja za razvoj prodajnih formatov v Mercatorju Aleksandro Kocmut Sedej.
![]() |
Aleksandra Kocmut Sedej
|
Zakaj nov koncept sosedske trgovine?
Mercator je tradicionalno trgovec sosesk in s tem sosedskih prodajaln, ki so že od nekdaj osrčje našega poslovanja. V Mercatorju smo se z novim prodajnim formatom oz. z novim konceptom manjših trgovin, ki smo jih poimenovali Sosed, prilagodili posameznemu mikro okolju in ciljnim segmentom kupcev ter njihovim nakupnim navadam oziroma potrebam. Trgovine ne morejo biti povsod enake oz. ponujati enakih izdelkov na enak način. Na vasi ali v primestni soseski, kjer je prva večja prodajalna nekoliko bolj oddaljena kot v mestnem okolju, imajo potrošniki zagotovo nekoliko drugačna pričakovanja glede ponudbe v trgovini.
Kaj je namen takih sosedskih trgovin?
Namen sosedskih prodajaln je v prvi vrsti zagotavljati kupcem tisto blago, ki ga dejansko potrebujejo za svoje dnevne potrebe in morajo biti dnevno sveži ter kakovostni, kot so dnevno svež kruh in pekovsko pecivo, po možnosti pravkar spečeno, dnevno sveže sadje in zelenjava ,sveže meso, mlečni izdelkih, izdelkih naše trgovske znamke. Namen sosedskih prodajaln pa je poleg navedenega tudi v tem, da potrošniki dojemajo trgovino za »svojo«. Številni so dejavniki, ki vplivajo na to, še vedno pa bi na prvo mesto postavila zaposlene in njihov odnos do posameznikov. To je tisti mehek element trženja, ki ga je najtežje kopirati.
Kaj so ključne prednosti formata Sosed?
Predvsem boljša ponudba svežih izdelkov (sadje in zelenjava; kruh, pecivo; delikatesa; ponudba toplih jedi; sveže meso). Potem uvedba oz. razširitev ponudbe pripravljene hrane, ki se lahko zaužije takoj (tople pripravljene jedi) oz. po toplotni obdelavi - ponudba oz. izdelki, ki dajo kupcu idejo oz. mu ponudijo rešitev za hitro pripravo obrokov oz. za dokončanje obrokov, česar prej v manjših trgovinah nismo imeli. Nova je tudi umestitev t.i. »grab&go« ponudbe, t.j. na enem mestu združena ponudba raznovrstnih »priročnih« izdelkov, ki jih kupci kupujejo za malice in prigrizke in so primerni za takojšnje zaužitje. Zdaj imamo tudi samopostrežne Tik-Tak blagajne, kjer lahko kupec samostojno zaključi nakup, kar še izboljša pretočnost ljudi.
Kaj ste opazili pri poslovanju prodajaln, oziroma kako poslujejo trgovine Sosed?
Takoj smo opazili velik napredek z vidika obiska kupcev, saj nove trgovine raje obiščejo, kot z vidika njihovega zadovoljstva, pa tudi s poslovnega vidika. Zdaj imamo pet takih trgovin, bomo pa ta format uvajali naprej in tako preuredili še več naših manjših trgovin, sam format pa bomo še naprej razvijali ob skrbnem spremljanju potreb, življenjskih navad in pričakovanj naših kupcev.