Telekomi bodo še bolj plesali, kot bodo žvižgali uporabniki

04.09.2013  00:01

Po revoluciji, ki so jo povzročila sporočila SMS, telekomunikacijska industrija išče nove produkte za rast

Med glavnimi izzivi, ki telekomunikacijske družbe silijo v iskanje novih poslovnih modelov za rast, so upadanje fiksne telefonije, nasičenost trga mobilne telefonije in nove preference uporabnikov, ugotavlja raziskava družbe IBM. Vroče pa je tudi vprašanje, kako bodo sodobne telekomunikacije krojile pametne ure, kakršno bo jutri predstavil Samsung.


Omenjena raziskava navaja, da se bodo morala telekomunikacijska podjetja v prihodnje, če bodo želela ohraniti dobičkonosno rast, spoprijeti z izzivi, kot je konsolidacija ali možni trk velikanov.



 
"Uspešni operaterji prihodnosti bodo tisti, ki bodo obdržali vitko organizacijo, priložnosti pa iskali tudi zunaj panoge." Tamara Vilhar, Simobil

V ospredju konsolidacija in iskanje sinergij

V Simobilu se močno strinjajo z izsledki raziskave. »Konsolidacijo infrastrukturnih igralcev - tako v EU kot v Sloveniji - gre pričakovati, saj so dolgoročno trenutne razmere za zdravo tekmovalno konkurenco v marsičem nevzdržne. V prihodnje bodo najuspešnejši operaterji tisti, ki bodo znali obdržati vitko organizacijo in bodo poslovne priložnosti iskali tudi zunaj klasičnih telekomunikacij, v sorodnih panogah ali celo zunaj teh,« pravi Tamara Vilhar, vodja skupine za analize trga pri Simobilu. V Telekomu pa kot glavni izziv za prihodnost vidijo združitev storitev ter fiksnih, mobilnih in IP-omrežij, njihovo prilagajanje trendom, hkrati pa opozarjajo, da bo treba zagotavljati sinergije na vseh področjih delovanja, pravi Katarina Prešeren, vodja službe za odnose z javnostmi pri Telekomu Slovenije.

Boj za uporabnike je vse bolj neusmiljen

Kako pa se v Simobilu in Telekomu spoprijemajo z nasičenostjo trga mobilne telefonije, s prehajanjem uporabnikov od fiksne in mobilne na spletne komunikacijske kanale ter s konkurenco širokopasovnih mobilnih omrežij?

»Pri sodobnih komunikacijah že dolgo ne gre več le za tehnologijo, ampak za to, kaj nam omogoča in kako jo znamo združevati,« pravi Katarina Prešeren. Sicer pa so pri Telekomu prepričani, da je edina prava pot povezovanje vseh mobilnih in fiksnih tehnologij, storitev ter multimedijskih vsebin. Pri Simobilu so nekoliko bolj slikoviti. »Boj za uporabnike poteka dnevno, konkurenca je močna, kampanje se prekrivajo, uporabniki imajo vse večjo izbiro,« pravi Tamara Vilhar in dodaja: »Zavedamo se, da postajajo uporabniki vse zahtevnejši. Ne šteje več le cena, ki jo plačajo za storitev, temveč tudi, kakšno izkušnjo imajo pri uporabi storitev ali obisku prodajnega mesta. Rešitev je na eni strani v paketnih ponudbah, na drugi pa v spremembi poslovnih modelov, ko se družba odmika od statusa ponudnika klasičnih mobilnih storitev v ponudnika celostnih telekomunikacijskih storitev.«



 
"Tipičen uporabnik čez deset let bo želel, da mu tehnologija poenostavi življenje in odpira priložnosti." Katarina Prešeren, Telekom Slovenije

V iskanju revolucionarne storitve, kot je bil SMS

Ali je v tem kontekstu mogoče govoriti, da je trg klasične mobilne telefonije, predvsem pri klicih, v počasnem zatonu? Kot pravi Tamara Vilhar iz Simobila, trg ni v zatonu, je pa dozorel, saj je penetracija 110-odstotna. Omeni celo pričakovanja, da se bo obseg klasičnih pogovorov med odraslimi povečal, saj operaterji vse bolj ponujajo pakete z neomejeno količino minut. »Sicer pa telekomunikacijska industrija vseskozi išče tako storitev, kot je SMS, ki bo spet spremenila naše komunikacije. Trenutno je to prenos podatkov, pri mladih ima celo največji potencial,« doda. Da še ne moremo govoriti o zatonu klasične mobilne telefonije, menijo tudi v skupini Telekom. Res pa je, da se s hitrim razvojem mobilne telefonije zahteve uporabnikov spreminjajo in da mobilnega telefona že dolgo ne uporabljamo več le za klice. »Ko so mobilni telefoni postali nadomestki prenosnih računalnikov, se je uporaba mobilne telefonije usmerila v vse hitrejši prenos podatkov, uporabo mobilnega spleta ter drugih mobilnih tehnologij,« pojasnjuje Katarina Prešeren iz Telekoma. Med trendi sicer omeni še, da se poleg klasične komunikacije med dvema osebama (person to person) vse bolj uveljavlja tudi medstrojna komunikacija (machine to machine), kjer komuniciranje pogosto poteka prek mobilnih omrežij. A Slovenci se kljub temu za zdaj ne kličemo manj, čeprav mobilni telefon vse bolj uporabljamo tudi za prenos podatkov ali brskanje po spletu, pravi Prešernova.

Uporabniki bodo samo čedalje bolj zahtevni

Kakšen pa bo v kontekstu omenjenih trendov na trgu telekomunikacij tipični uporabnik čez pet ali deset let? »Zahteval bo optimalne prilagoditve ter tehnologijo, ki bo uporabna, učinkovita, zabavna, preprosta in predvsem takšna, da mu bo poenostavljala življenje in odpirala priložnosti. Hkrati si bo želel odprtost, pretočnost, prožnost, nadgradljivost in svobodno izbiro pri sestavljanju izdelkov, storitev in paketov,« razlaga Katarina Prešeren iz Telekoma. Vilharjeva iz Simobila pa meni: »To bo ozaveščen uporabnik z enostavno paketno ponudbo, ki bo optimiziral svoje stroške. Nedvomno pa bo imel tudi pametni telefon, ki bo njegov osnovni kanal za dostop do spleta.«

Bodo uporabnike ganile pametne ure?

V panogi IKT smo bili priča že mnogo presenečenjem, pravi Prešernova: »Za primer vzemimo SMS, ki je s svojo uspešnostjo presenetil večino poznavalcev.« Pametne ure bodo morale svoj potencial šele dokazati. Kot pravi Lan Orthaber iz Simobila, so tako imenovane nosljive tehnologije zadnji trend, pri čemer omeni tudi Googlova očala. Sicer pa je na splošno značilno, da so se tradicionalni mobilni produkti v zadnjih letih močno pomešali s tistimi iz zabavne elektronike. Pametni telefoni pa so prevzeli lastnosti multimedijskih predvajalnikov, fotoaparatov, diktafonov, daljincev, s pravo aplikacijo so lahko merilniki srčnega utripa ... Kot pravi Orthaber, je šlo tako daleč, da večina uporabnikov raje izgubi denarnico kot mobilnik. Pri tem pa je gibalo delovanja širokopasovni dostop do spleta (prek mobilnega omrežja 3G/LTE ali wi-fi).

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

11.9. Terjatve: sporne in dvomljive, prevrednotenje ali odpis, davčno priznavanje, DDV
12.9. Kaj morate vedeti o novih možnostih v stečaju in prisilni poravnavi
18.9. Izogibanje dvojni obdavčitvi in vpliv novosti na optimiziranje mednarodnih davkov
18.9. Za slovenska podjetja: Kako do nepovratnih sredstev na Hrvaškem?
20.9. Raziskave in razvoj: prihranki pri davku in stroških, priprava pravilnika in dokumentacije
24.9. Telekomunikacije: strategija in priložnosti
24.9. Popoldanska akademija: Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
25.9. Nova in obstoječa razkritja konsolidiranih letnih poročilih, ki veljajo od 1.1.2013
25.9. 59. Marketinški fokus: Kako nam blagovne znamke prinesejo več prihodkov
25.9. Brezplačni Forumi 2013- Dolenjski forum
26.9. Novosti na področju optimizacije spletnih strani
30.9. Konec dober vse dobro! Zaključite prodajne priložnosti še v letu 2013!
30.9. Popoldanska akademija: Prodati ali ne prodati delež v podjetju?
8.10. Popoldanska akademija: Pogajanja z najbolj zahtevnimi partnerji
11.10. 5. konferenca Marketing in prodaja na policah: Med policami s(m)o uspešni!
15.10. Brezplačno! Energetska učinkovitost v hotelski industriji Novo!
13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - Rok prijave 30.9.!
21.11. 15. Poslovna konferenca Portorož: Rastoči trgi se predstavljajo. Vas zanima?
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - brezplačna prijava!
29.8. Kako prodati v časih, ko je kupcev vse manj
8.7. Nagrada Werner von Siemens - rok prijave 8.7.
27.6. Marketinška analitika: orodje, brez katerega danes ne gre
19.6. 1. konferenca: Izzivi in priložnosti družinskega podjetništva

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Aprilski Akademček!