(Foto) Konzum s spremenjenim konceptom prodaje premaguje težave na trgu

11.10.2013  13:10
Manja Pušnik

V zadnjih treh letih so po besedah Darka Kneza, prvega moža Konzuma veliko vlagali v preoblikovanje trgovske blagovne znamke, spremenjeno maloprodajo in distribucijo.

»V zelo kratkem obdobju se je na Hrvaškem, kot tudi v Srbiji in Bosni in Hercegovini, kjer smo navzoči, marsikaj spremenilo,» je povedal Darko Knez, predsednik uprave Konzuma. Kupna moč prebivalstva v regiji je padla, brezposelnost se je drastično zvišala, na Hrvaškem so povečali tudi stopnjo DDV. Vse to se je seveda poznalo na potrošnji. Vendar so se v Konzumu na spremembe v maloprodaji hitro prilagodili.


To smo slišali na konferenci "Marketing in prodaja na policah", osrednjem FMCG dogodku, ki se ga je uudeležilo okoli 150 strokovnjakov s področja marketinga in prodaje.

»Od leta 2009 imamo na Hrvaškem krizni davek, spremenili oziroma zvišali smo stopnjo DDV in zato se je moralo vodstvo Konzuma na spremenjene razmere hitro odzvati in sicer v smislu repozicioniranja in učinkovitosti. Kriza traja že pet let, ljudje imajo manj sredstev, stopnja brezposelnosti v regiji je velika, ljudje so pesimistični, » je pojasnil Knez. Pred letom dni je bil indeks zaupanja potrošnikov še slabši, kot je danes, ljudje kupujejo izdelke v akciji in posegajo po izdelkih trgovskih blagovnih znamk. Cena je postala najpomembnejša, ljudje zavestno kupujejo cenejše izdelke. Zato je bilo treba, kot prav Darko Knez, spremeniti smer na področju maloprodaje.


Tako so v Konzumu veliko vlagali v razvoj, vzpostavljali so strateške odnose z lokalnimi dobavitelji, spremenili so koncept majhnih prodajaln, spremenili dizajn trgovske blagovne znamke in dosegli rast prodaje. Zmanjšali so stroške, spremenili so tudi pozicije izdelkov na trgovskih policah. Čeprav imajo največji tržni delež na Hrvaškem se zavedajo, da so njihovi veliki konkurenti na trgu trgovske družbe, kot so Mercator, Drogeriemarkt in Spar, pa tudi diskontni trgovci, ki si že režejo večji kolač na trgu.



 
Darko Knez v pogovoru s Petrom Franklom

Kdaj nakup Mercatorja

Na vprašanje Petra Frankla, direktorja in urednika časnika Finance, kako poteka Agrokorjev nakup Mercatorja, je Knez odgovoril, da proces poteka, konkretno pa na to vprašanje ni odgovoril. »Glede nakupa smo zelo optimistični, saj sta tako hrvaški kot tudi slovenski trg majhna, nimata rasti in vsi imamo težave z likvidnostjo. Dolgoročno se je tako s omejenimi viri težko boriti in tudi vlagati. Potrebujemo vire za rast, saj bosta ena in druga družba samostojno težko našli pot,» je pojasnil Knez. S skupnim nastopom na trgu pa obstaja možnost za rast, oblikovana bo ena družba, ki bo delovala na trgu z okoli 20 milijonov prebivalstva. »To je v trgovini zgodba, ki ima prihodnost. To lahko naredimo, lahko se konsolidiramo in to je dobro tako za slovensko kot tudi hrvaško trgovino ter seveda tudi za izdelke,» je še povedal Knez.


O spremenjenih trendih in navadah potrošnikov v jugovzhodni Evropi je govoril Yannis Bistis, manager za drobnoprodajne storitve v jugovzhodni Evropi iz mednarodne korporacije Nielsen. Na konferenci smo slišali tudi primere dobrih praks in sicer o letošnji največji promocijsko komunikacijski akciji "Ta Coca-Cola je zate" in blagovni znamki Argeta, ki je znotraj prehrane dosegla to, kar še ni dosegla nobena slovenska blagovna znamka do zdaj. Argeta je namreč postala vodilni delikatesni namaz v Evropi in je najbolj prodajana blagovna znamka paštet na svetu.

Poglejte si fotografske utrinke!


Foto: Nejc Lasić

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 3.00 ( 2 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

18.10. DDV V MEDNARODNIH POSLIH: tuji DDV, trikotni posli, novosti
22.10. Trženje v turizmu trendi, izzivi in priložnosti
23.10. Popoldanska akademija: Kako prepoznati davčne, računovodske in druge razlike/prihranke med d.o.o., d.n.o. ali s.p.
23.10. Brezplačni Forumi 2013- Gorenjski forum
24.10. Poslovne združitve - novosti pri vrednotenju in računovodenju
24.10. Kako pripravimo učinkovito medijsko strategijo in maksimalno izkoristimo digitalna orodja?
25.10. Novo pri dohodkih fizičnih oseb: pokojninska osnova, olajšave za mlade in starejše delavce, REK obrazci
8.11. Vrednotenje sredstev v računovodskih izkazih s poudarkom na novostih in slabitvah
12.11. 60. Marketinški fokus: Ali bomo marketinški zmagovalci ali je dovolj preživetje? Novo!
13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - svečana podelitev!
14.11. Optimiziranje obdavčitev in ugodnosti službenih vozil
21.11. 15. Poslovna konferenca Portorož: Možnosti za rast. Vas zanima?
22.11. Kako pridobiti evropska nepovratna sredstva na Hrvaškem?
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - brezplačna prijava!
26.11. Praktična analiza vsebine bilanc: kako najti skrite »manipulacije«
27.11. Popoldanska akademija: Težavne stranke in reševanje reklamacij
15.10. Energetska učinkovitost v hotelski industriji
15.10. Vrednotenje nepremičnin in vplivi na davčno osnovo
11.10. 5. konferenca Marketing in prodaja na policah: Med policami s(m)o uspešni!
9.10. Majhnost Slovenije kot prednost za razvoj butičnega turizma- brezplačna prijava
2.10. Nagrada Werner von Siemens
30.9. Popoldanska akademija: Prodati ali ne prodati delež v podjetju?
25.9. 59. Marketinški fokus: Kako nam blagovne znamke prinesejo več prihodkov
24.9. Popoldanska akademija: Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
24.9. Telekomunikacije: strategija in priložnosti
29.8. Kako prodati v časih, ko je kupcev vse manj

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Aprilski Akademček!