Neposredno trženje je v Sloveniji slabo razvito predvsem iz dveh razlogov: ker je merljivo in kruto, je na okrogli mizi Marketinškega fokusa o tem, kakšno bo neposredno trženje v prihodnje, povedal Milan Matos, direktor Mladinske knjige. Zanimivo je opredelil tudi glavne lastnosti, ki jih mora imet dober tržnik. "Najprej mora imeti zdravo kmečko pamet, biti pa mora tudi pošten in zelo strokoven." Da mora znati poslušati stranke, pa je k temu dodoal še Duško Kos iz Linea Directa.
![]() |
Navade uporabnikov se spreminjajo, zato je treba iskati vedno nove kanale, kako najbolj učinkovito komunicirati z njimi, je iz svojih izkušenj povedal direktor Mladinske knjige Milan Matos.
|
Ne pozabite na komuniciranje
Sogovorniki javne razprave, ki jo je vodil Primož Hvala, predsednik Društva za marketing Slovenije, so se strinjali, da morajo tržniki vsakega posameznika obravnavati kot potencialno stranko in da morajo še posebno pozornost namenjati komuniciranju. "Orodja, s katerimi dosegamo stranke, se spreminjajo. Zdaj je na primer aktualen internet in interaktivna komunikacija. Spreminjale pa se bodo tudi navade uporabnikov, zato bo treba iskati vedno nove kanale, kako bi lahko najbolj učinkovito dosegli uporabnike," je poudaril Matos.
Dobro sodelovanje z naročniki
Zelo pomemben za uspešno delo je tudi dober odnos z naročniki. Pri tem Maja Golob, direktorica družbe Spago, najbolj pogreša to, da bi jih naročniki v strateško načrtovanje vključevali že takoj na začetku in ne šele potem, ko so napake že storjene in gre le še za gašenje požara. To se sicer praviloma dogaja le pri novih naročnikih, kasneje pa je sodelovanje bolj utečeno. Poleg tega si želi tudi, da bi se naročniki bolj poglobili v rezultate marketinških analiz. "Če želiš imeti dober dialog s strankami, ga moraš graditi na malenkostih."
Enotnega mnenja so bili sogovorniki tudi glede poprodajnih aktivnostih, in sicer da jim je treba nameniti več pozornosti. "Tega imamo sorazmerno malo, kljub temu da so odzivi ljudi zelo dobri. To je najpogostejša napaka podjetij in velika neizkoriščena priložnost," pa je ob koncu dodala Golobova.