|
"Zelo pomembno je vlagati v razvoj ljudi in vključenost zaposlenih." Thierry Villard, Goodyear Dunlop CSEE
|
Organizacije morajo biti vitke, prožne in učinkovite, da se lahko različnim trgom prilagodijo s posebnimi tržnimi strategijami in tako čim bolj izkoristijo priložnosti.
Tako o glavnih razlogih za to, da podjetju priložnosti na trgih uidejo oziroma jih to ne zna ali ne zmore povsem izkoristiti, pravi glavni direktor Goodyear Dunlopa CSEE Thierry Villard. Na včerajšnji Slovenski marketinški konferenci v Portorožu je skupaj z Ireno Weber iz IBM in Rankom Jelačo iz Droga Kolinske Atlantic grupe govoril o neizkoriščenih priložnostih v regiji srednje in vzhodne Evrope.
Okrevanje med letoma 2014 in 2015
»Kljub zdajšnjemu okolju, ki je pripomoglo k upočasnitvi gospodarske rasti v regiji, verjamemo, da ima ta še vedno priložnost za dolgoročno rast. Pričakujemo, da bo gospodarstvo okrevalo med letoma 2014 in 2015 ter da bodo, dolgoročno gledano, manj razviti trgi ujeli zahodnoevropske standarde. Rast bodo poganjali predvsem kvalificirana in visoko izobražena delovna sila, razmeroma dobro razvita infrastruktura, starostna sestava, podjetniška usmerjenost, stroškovna konkurenčnost in rast domačega povpraševanja,« meni Villard.
Da je v srednji in vzhodni Evropi še veliko neizkoriščenih priložnosti, meni tudi Irena Weber iz IBM. »Naloga tržnikov je, da priložnosti raziščejo in jih podjetju pomagajo izkoristiti. Gre za naložbo, ki se bo podjetju večkratno povrnila, če bo pravo priložnost našlo in jo izkoristilo.«
|
"Iz oceana podatkov čim prej oblikujte uporabne, strukturirane informacije." Irena Weber, IBM
|
Pri nišah Slovenija zgled
Ranko Jelača priložnost za rast vidi v dejavnostih, ki v regijo še niso močno vpete - da bi torej v dejavnosti obstajal močan domači ali tuji igralec (ali nekaj takšnih), ki bi na regijo gledal kot na celoto in imel večje tržne deleže v vseh državah. Med takšnimi dejavnostmi so po njegovih besedah bančništvo, zavarovalništvo, prodaja na drobno, gradbeništvo, telekomunikacije, hotelirstvo ...
»Slovenija je kraljica niš in na tem področju izvozno zelo uspešna. Temu zgledu bi morala slediti tudi hrvaška, srbska, bošnjaška in druga podjetja v regiji. Morajo si upati, najti izvozne niše ter manj siliti v tradicionalne in množične dejavnosti. V tem se vidita velik pogum in znanje,« je poudaril.
Upoštevajte raznolikost regije
Regija srednje in vzhodne Evrope je z vidika narodnosti, kultur, jezikov in religij tudi zelo raznolika. »Zato je za podjetja izredno pomembno, da resnično poznajo trge in razumejo te razlike. Podjetja bi prav tako morala slediti dolgoročni viziji, ne iskati le hitrih zmag,« opozarja Villard.
Tudi po besedah Ranka Jelače je zelo pomemben dolgoročen pogled. »Ugotoviti moramo, ali je položaj podjetja dolgoročno vzdržen, pa tudi, kakšne spremembe se dogajajo. Pred spremembami namreč nihče ni varen. Če se tega ne zavedamo, tudi na priložnosti, ki ves čas prihajajo, ne gledamo kot na vzvode rasti, temveč kot na tako imenovane nice to have projekte ali pa celo kot na dodatne stroške.«
Izziv po Jelačevih besedah pomeni tudi pogum in s tem povezano postavljanje ciljev. »Če namreč poskušamo rasti samo v okviru lastne nasičene kategorije izdelkov ali panoge, si bomo postavljali cilje rasti okoli pet odstotkov na leto, pa še to je danes težko doseči. Vsako podjetje bi sicer moralo imeti ambicijo občutno povečati prihodke, tržne deleže, dobiček ..., vendar pa v tem primeru potrebuje drugačno strategijo, kot jo ima zdaj.«
|
"Slovenija je kraljica niš in njenemu zgledu bi morali slediti tudi drugi." Ranko Jelača, Droga Kolinska Atlantic grupa
|
Vlagajte v razvoj ljudi
Glavni razlog, da podjetju ne uspe povsem izkoristiti priložnosti na trgu, je po besedah Irene Weber v premajhnem znanju. Podjetja sicer imajo na voljo velikanske količine podatkov, ki jih pridobivajo vsak dan, a jih ne uporabljajo popolnoma. Iz oceana podatkov morajo z analitičnimi orodji čim prej začeti oblikovati uporabne, strukturirane informacije, svetuje Webrova.
Kot opozarja Villard, so najpomembnejši ključ do uspeha in rasti podjetja zaposleni, saj se prav ti domislijo novih idej, iščejo inovativne strategije in prijeme na trgih, izvajajo te strategije in so tisti, ki so v stiku s trgom. »Zato je zelo pomembno vlagati v razvoj ljudi in vključenost zaposlenih, da si na teh trgih lahko zagotovimo dolgoročno trajnostno rast podjetja.«