Osredotočite se na koristi za ljudi, številke bodo sledile

23.05.2013  00:01
Sabina Petrov

Vse dejavnosti, ki jih izvaja podjetje, so povezane s trženjem

Glavni dejavniki razvoja so trženje, ljudje in pogum. Pogum tudi za to, da izbereš svojo pot. Z osredotočenostjo na ljudi do boljših rezultatov.

Tako je včeraj na 18. Slovenski marketinški konferenci (SMK) v Portorožu dejal uvodni govornik Patrick D. Cowden, vrhunski menedžer, podjetnik in mednarodni predavatelj.

Rdeča nit letošnjega SMK, ki ga soorganizirata Društvo za marketing Slovenije in Časnik Finance, je trženje s pogumom.



 
"Krčenje trženjskega proračuna pomeni smrtno obsodbo za podjetje." Patrick D. Cowden, uvodni govornik na Slovenski marketinški konferenci

Pogum in zavzetost ekipe

Po besedah predsednice programskega sveta 18. SMK Medeje Lončar, direktorice Siemensa Slovenija, so izzivi, s katerimi se srečujejo tržniki v Sloveniji, podobni izzivom tržnikov v razvitem svetu. Da bi se z njimi uspešno spopadli, si je najprej treba postaviti jasne cilje, potem pa jih z zavzetostjo in pogumom zasledovati, je poudarila. Tako, kot je denimo delu manj razvitega Londona z zagnano in zavzeto ekipo uspelo v svoje okolje pritegniti vlagatelje iz Kitajske in Katarja. Med drugim pa tudi iz Siemensa, ki je tam postavil enega svojih kompetenčnih centrov, za zemljišče pa odštel vsega en funt, je primer pogumne odločitve, ki je prinesla uspeh, ponazorila Lončarjeva.

Zrelostni izpit za trženje

Da kriza pomeni zrelostni izpit za trženje in tržnike, je dejala predsednica DMS in profesorica na ljubljanski ekonomski fakulteti Maja Makovec Brenčič. Porabniki so se spremenili, s krizo so se naučili živeti, kupujejo preudarno, pričakujejo dobro razmerje med ceno in kakovostjo in tržniki morajo znati na to odgovoriti, je opozorila.

Doma narediti odlično podjetje

Direktor in urednik Časnika Finance Peter Frankl je poudaril negotovost in nenehne spremembe - danes je iz dneva v dan vse drugače -, majhne zmage in poraze, ki jih nenehno doživljamo in ki nas po eni strani krepijo, po drugi pa preprečujejo, da bi postali prevzetni. Opozoril je tudi na napačno razumevanje predpisov, ki jih številni uporabijo za izgovor, da se nečesa ne da narediti. Predpisi so za to, da lahko pametno nekaj naredimo. Po Franklovih besedah je izziv, da doma naredimo odlična podjetja, kot sta Krka ali Lek, tudi Cimosova družba Litostroj Power, in da tuje multinacionalke sloveniziramo.

Izhodišče je strateško trženje

Vse dejavnosti, ki jih izvaja podjetje, so povezane s trženjem, poudarja Patrick D. Cowden. Trženje je temeljni vir bodisi uspeha bodisi neuspeha podjetja. Če se ga lotiš pravilno, uspeh pride. Enako kot bo podjetje izgubilo vse, če se trženja loteva napačno. Sam je v 35-letni karieri zamenjal deset delodajalcev in zasedal 15 različnih delovnih mest ter pri tem ugotovil, da v nobenem podjetju trženja ne uresničujejo v polni meri. To je glavni razlog, da podjetjem na trgu ne uspe doseči vsega, kar bi lahko. Izhodišče trženjskih dejavnosti je v strateškem trženju, je poudaril.

Do uspeha z drugačnim pristopom

Sam je v karieri vedno želel maksimirati učinek trženjskih dejavnosti in se je zato stvari loteval nekoliko drugače. Sredi devetdesetih let mu je denimo uspelo, da je za projekt z optičnimi vlakni v nemškem mestu Dresden pridobil pol milijarde tedanjih nemških mark bančnega posojila. Pa čeprav so projekt zasnovali v majhni družbi z le tremi zaposlenimi. Banko so prepričali z obsežnim trženjskim načrtom za pet let, ki je podrobno opredelil gradnjo multimedijskega mesta prihodnosti, kot so projekt poimenovali. Prepričali so tudi odjemalce, saj so v prvem letu delovanja ustvarili dobrih 13 milijonov mark prihodkov. Za dobro idejo se denar vedno najde, je poudaril.

Za drugačen trženjski pristop, ki je bil prav zato izjemno uspešen, se je v devetdesetih letih odločila tudi družba Dell, ki ji je z osredotočenostjo na oskrbovalno verigo osebne računalnike, sestavljene po meri, uspelo odjemalcem dobaviti v 72 urah. Uporabnikom so poleg strojne opreme ponujali še programsko opremo, navodila za uporabo in poskrbeli za odvoz starega računalnika, je konkurenčne prednosti podjetja opisal Cowden. Kljub odličnim rezultatom družbe Dell na nemškem trgu, ki je s petega mesta na trgu v treh letih napredoval v vodilnega igralca, so ga iz podjetja odslovili. Razlog so bili različni pogledi na nadaljnji razvoj družbe.

Krčenja trženjskega proračuna nikar

Kljub težkim časom, kljub osredotočenosti podjetij na rast, dobičkonosnost in ustvarjanje vrednosti za delničarje nikar ne nižajte trženjskega proračuna, je opozoril predavatelj. Tisti hip, ko zmanjšate trženjski proračun, lahko izkopljete luknjo v zemljo, postavite križ in nanj zapišete datum 18 mesecev od danes. Ker bo podjetje takrat gotovo mrtvo, je bil na SMK dramatičen Cowden. Krčenje trženjskega proračuna pomeni smrtno obsodbo za podjetje, je prepričan.

Zoper slepo osredotočenost na številke

Nič dobrega ne pomeni niti slepa osredotočenost na številke, je opozoril. Vodilo zadnjih let, da je treba z manj doseči več, je preživeto. Z njim kapitalistični sistem dolgoročno ne bo preživel, je prepričan. Namesto doseganja rezultatov z manj viri, z manj ljudmi, se je treba osredotočiti na ponudbo koristnih in dobrih stvari za ljudi. In tako doseči številčne cilje. To je pravi model za prihodnost kapitalizma, je prepričan Cowden. Ni pomembna vrednost, temveč vrednote, je poudaril in dodal, da je za spremembo modela potreben pogum.

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

24.1. Priprava vsebin v letnem poročilu za leto 2013
28.1. Vplivi posplošene tržne vrednosti nepremičnin na izračune, bilance, oslabitve, cenitve
28.1. LinkedIn - vaš največji vir za nove potencialne poslovne priložnosti, nove kupce in večjo prodajo
29.1. Novosti pri obračunu prejemkov fizičnih oseb
7.2. Vsebina dokumentacije za dokazovanje transfernih cen s praktičnim primerom Novo!
11.2. POPUSTI se iztekajo! 8. Sales Summit - Kje denar je in kako ga pobrati
10.4. Marketing Summit Belgrade - Marketing zmaguje v državi, regiji in svetu
15.4. 16. Dnevi energetikov 2014
27.5. Najpodjetniška ideja 2013/14
11.12. Brezplačno! 4. Podjetniški forum
11.12. Popoldanska akademija: Obvladujte terjatve-izboljšajte likvidnost
5.12. Brezplačno! Ali je Slovenija res med najbolj koruptivnimi državami?
26.11. Brezplačni Forumi 2013
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - je za nami!
21.11. Zaključila se je 15. Poslovna konferenca Portorož. Na svidenje prihodnje leto!
13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - svečana podelitev!
15.10. Energetska učinkovitost v hotelski industriji

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Poletni Akademček!