Kako optimizirati obdavčitev in ugodnosti službenih vozil

24.10.2013  12:51
Manja Pušnik

Na seminarju Poslovne akademije bomo pojasnili na kaj je treba paziti pri nabavi in uporabi prevoznih sredstev, v ospredju pa bo obdavčitev vozil in primeri izračunov posameznih ugodnosti.

Ker je pravica do povračila DDV in davek na motorna vozila (DMV) v naši zakonodaji precej omejena, lahko omenjeni davčni obveznosti v veliki meri vplivata na skupni strošek, ki ga imamo pri nakupu vozila. Zato je zelo pomembno vedeti, kdaj in kako lahko dobimo povrnjen davek, ki smo ga plačali in tudi kako visok je ta davek, da bi lahko lažje sprejeli odločitev o morebitnem nakupu. Več o tem boste izvedeli, če se nam boste priodružili na seminarju 14. novembra v prostorih GZS v Ljubljani.

POZOR! Za prvo predprijavo do 25. oktobra vam priznamo do 30 odstotni popust!

Prijavite se lahko tukaj.


Foto: Bloomberg

Na seminarju bosta predavali Božena Macarol, davčna svetovalka, Svetovanje Macarol d.o.o. in Rosana Dražnik, davčna svetovalka, LeitnerLeitner.

Kot pojasnjuje Rosana Dražnik je ob vprašanju kdaj in kako lahko svoje davčne obveznosti v zvezi s prevoznimi sredstvi optimiramo, seveda pomembno tudi vedenje, katere davke in kdaj je potrebno plačati, saj nas lahko nevednost veliko stane. Na seminarju bomo zato pojasnili kdaj in kdo mora plačati DDV, DMV ter davek na plovila, na kaj je potrebno paziti pri najemih prevoznih sredstev in kako ravnati v primeru nakupov ali prodaj prevoznih sredstev v tujini.

Kako obračunavati boniteto

Kot pojasnjuje Božena Macarol zakon o dohodnini 2 (ZDoh-2) v drugem odstavku 43. člena določa, da če delodajalec zagotovi delojemalcu osebno motorno vozilo za zasebne namene, se ne glede na dejansko uporabo vozila za zasebne namene in ne glede na način, kako je delodajalec pridobil vozilo, v davčno osnovo delojemalca všteva 1,5 odstotka nabavne vrednosti vozila z vključenim DDV mesečno, za vsak začeti koledarski mesec uporabe vozila. Nabavna vrednost vozila, ki se upošteva pri izračunu davčne osnove, se v drugem in naslednjih letih znižuje takole: - 1. leto 100% nabavne vrednosti vozila z obračunanim DDV - 2. leto 85% - 3. leto 70% - 4. leto 55% - 5. leto 45% - 6. leto 35% - 7. leto 25% - 8. leto 15% - od 9.leta dalje znaša 10 % nabavne vrednosti vozila z obračunanim DDV.

Praktični primer

Podjetje je osebno vozilo, ki ga je nabavilo dne 3. 1. 2011, dalo dne 31. 1. 2013 zaposlenemu v poslovno in zasebno uporabo. Stroške goriva za zasebne vožnje zaposleni krije sam. Nabavna vrednost vozila je znašala 36 tisoč evrov z vključenim DDV, pri čemer način pridobitve vozila (na primer finančni ali operativni lizing, rent a car, na posojilo) ni pomemben, saj je boniteto potrebno obračunati v vsakem primeru. Ker je vozilo v uporabi že tretje leto, je treba narediti ustrezen preračun nabavne vrednosti, na podlagi katerega se izračuna pravilna osnova za obračun bonitete: - Prvo leto uporabe (2011): 36.000 evrov z DDV - Drugo leto uporabe (2012: 36.000 - 15 % = 30.600 - Tretje leto uporabe (2013): 36.000 - 30 % = 25.200 - Izračun bonitete: 1,5% od 25.200 = 378 evrov mesečno. Če bi zaposleni prevozil za zasebne namene manj kot 500 kilometrov mesečno, bi se mu obračunana boniteta zmanjšala za polovico in bi znašala 189 evrov.

Če delodajalec zaposlenemu zagotovi gorivo za privatno uporabo vozila, se davčna osnova v obliki bonitete mesečno poveča za 25 odstotkov, kar v tem primeru znaša 472,25 evra.

Božena Macarol pojasnjuje, da pri obračunu bonitete za uporabo službenega motornega vozila (ne le osebnega) velja naslednje:

-Boniteto je treba obračunati ne glede na število prevoženih kilometrov v zasebne namene,

- evidence o prevoženih kilometrih za zasebne in poslovne potrebe je treba voditi vselej, ko delodajalec ne krije stroškov goriva, ker se sicer ne da razmejiti porabe goriva za službene potrebe od zasebnih potreb.

- Potne naloge je treba kljub obračunani boniteti izpolnjevati, saj predstavljajo podlago za priznavanje drugih stroškov v zvezi s službeno potjo. Potni nalog predstavlja tudi dokazno listino, če je prišlo na službeni poti do nesreče, na podlagi katerega zaposlenemu pripada 100 odstotno bolniško nadomestilo od prvega dne bolniške odsotnosti. Če teh dokazov ni, je bolniško nadomestilo le 80 odstotno in prvih 30 dni v celoti bremeni delodajalca.

-Za znesek obračunanega nadomestila za prevoz na delo in z dela se zmanjša znesek bonitete.

-Boniteto za uporabo službenega vozila za zasebne namene je treba obračunati tudi takrat, ko druge osebe, ki niso zaposlene v podjetju, uporabljajo službeno vozilo v zasebne namene.

Več o programu najdete tukaj.

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

8.11. Vrednotenje sredstev v računovodskih izkazih s poudarkom na novostih in slabitvah
12.11. 60. Marketinški fokus: Ali bomo marketinški zmagovalci ali je dovolj preživetje?
13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - svečana podelitev!
13.11. Seminar - Izdelava vsebin in komuniciranje v letnem poročilu
14.11. Optimiziranje obdavčitev in ugodnosti službenih vozil
15.11. Delavnica: ABC vstopanja na nemški trg Novo!
21.11. 15. Poslovna konferenca Portorož: Možnosti za rast. Vas zanima?
22.11. Kako pridobiti evropska nepovratna sredstva na Hrvaškem?
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - brezplačna prijava!
26.11. Praktična analiza vsebine bilanc: kako najti skrite »manipulacije«
26.11. Brezplačni Forumi 2013- Notranjski forum
27.11. Popoldanska akademija: Težavne stranke in reševanje reklamacij
29.11. Slabitve finančnih sredstev (MSRP 39), razkritja poštene vrednosti (MSRP 13) in novosti MSRP 9
5.12. Ali je Slovenija res med najbolj koruptivnimi državami? Novo!
22.10. Trženje v turizmu trendi, izzivi in priložnosti
15.10. Energetska učinkovitost v hotelski industriji
11.10. 5. konferenca Marketing in prodaja na policah: Med policami s(m)o uspešni!
9.10. Majhnost Slovenije kot prednost za razvoj butičnega turizma- brezplačna prijava
2.10. Nagrada Werner von Siemens
30.9. Popoldanska akademija: Prodati ali ne prodati delež v podjetju?
25.9. 59. Marketinški fokus: Kako nam blagovne znamke prinesejo več prihodkov
24.9. Popoldanska akademija: Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
24.9. Telekomunikacije: strategija in priložnosti
29.8. Kako prodati v časih, ko je kupcev vse manj

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Aprilski Akademček!