![]() |
Franc Jager (Jagros), Roman Moškoterc (Ahac) in Klemen Žibret (Steklarna Rogaška) so se strinjali, da je turizem ena izmed velikih priložnosti regije.
Kupcem se je treba prilagoditi
Franc Jager je poudaril, da postajajo porabniki vse zahtevnejši. Za svoj denar, ki ga še vedno imajo, zahtevajo čedalje več. Diskonti so pobrali del prihodkov prebivalstva, Jagros se temu prilagaja.
Distribucijsko podjetje pijač in prehrane Ahac posluje predvsem s trgovci in gostinci, pri zadnjih se krepi plačilna nedisciplina, je povedal Roman Moškotevc.
Kot je dejal Klemen Žibret, vsaka regija potrebuje močnega industrijskega igralca, ki ustvarja zaposlitve in prihodke. Smo ambasador Rogaške in okolice v tujini, ne prodajamo turističnih aranžmajev in gotovo bi bilo mogoče na tem področju kaj izboljšati.
Turizem preveč razdrobljen
Turizem v regiji je preveč razdrobljen in nima skupne točke, ki bi celotno okolje povezala in ga predstavila možnim gostom. Omejena je na ozko območje okoli turističnih središč in po številu turističnih produktov, širša okolica pa pri tem ne sodeluje. Da turisti nimajo dovolj možnosti za trošenje, so se strinjali vsi sogovorniki.
O tem, kako jim je na Gorenjskem uspelo povezati ponudnike turističnih storitev in povečati obisk s projektom Destinacija Radol'ca, je zbranim opisala soustanoviteljica raziskovalne agencije Memo Institut Eva Perčič, ki je projekt vodila.
Razvoj, naložbe in stroški
Kot primere dobre prakse je Časnik Finance udeležencem dogodka predstavil tri uspešna podjetja: Petek iz Rogatca, Panles iz Tekačevega in Kreativ art crystal iz Rogaške Slatine.
Petek, ki izdeluje procesno opremo predvsem za industrijo pijač, vodi ga Boris Petek, se je letos prebil med dobavitelje dveh industrijskih velikanov InBev in Heineken. Pivovarni prvega so dobavili opremo za tunelsko toplotno obdelavo, drugemu pa tunelski paster z vgrajeno tehnologijo varčevanja z energijo in vodo; to tehnologijo so razvili sami. Panles, ki ga vodi Robert Pažon, načrtuje tovarno za proizvodnjo križno lepljenih plošč, teh zdaj v Sloveniji nihče ne izdeluje. Tri četrtine proizvodnje bi porabili sami pri izdelavi montažnih hiš, tretjino bi ponudili trgu. Kreativ Franca Sajka pa se je poleg proizvodnje uporabnih in okrasnih izdelkov iz barvanega pihanega stekla lotil postavljanja male hidroelektrarne v Lovrencu na Pohorju. Po sedmih letih, od tega sta skoraj dve leti šli za nepotrebne birokratske zaplete, hidroelektrarna Kreativu močno znižuje stroške porabljene energije in prinaša dodaten prihodek. Sajko že načrtuje gradnjo nove hidroelektrarne.
O možnostih za uresničevanje regijskih projektov sta se s Petrom Franklom pogovarjala župan Rogaške Slatine in predsednik sveta regije Branko Kidrič ter direktorica Mrežnega podjetniškega inkubatorja Vrelec Branka Aralica.