Menedžerji priporočajo: Delajmo več in bodimo drzni

23.05.2013  00:01
Sabina Petrov

Katere spremembe na ravni podjetja in trženja menedžerji regionalnih družb na podlagi svojih izkušenj priporočajo vsem tistim, ki takih izkušenj v mednarodnem okolju (še) nimajo?

»Zmigajte se. To je moje glavno priporočilo,« pravi predsednik uprave družbe Ernst Klett Publishers za vzhodno Evropo in Turčijo Rok Kvaternik. »Z odprto glavo v svet, ne se ustrašiti nenehnih potovanj in vsakodnevnih novosti, novih tehnologij, nenavadnih trženjskih prijemov, precej večjega obsega, kot ga omogoča majcena Slovenija. Predvsem pa je moje osebno priporočilo v Sloveniji - delajte več, odločno več. Ocenjujem, da je glede na hitrost dogajanja v tujini realna delovna učinkovitost v Sloveniji pod šest delovnih ur na dan. V gospodarstvu! Tako seveda ne moreš biti mednarodno konkurenčen.«

Kvaternik je skupaj s predsedniki uprav Simonom Kalužo iz SAP za srednjo in vzhodno Evropo, Tomažem Verbnikom iz Bureau Veritas za območje Adriatik in Darkom Dujičem iz Google Adriatica včeraj na Slovenski marketinški konferenci v Portorožu govoril o slovenskem pogumu za regionalni uspeh.



 
Svoje izkušnje v mednarodnih podjetjih so z udeleženci SMK včeraj izmenjevali (z leve) Tomaž Verbnik (Bureau Veritas), Darko Dujič (Google Adriatic), Simon Kaluža (SAP), Rok Kvaternik (Ernst Klett Publishers).

Kaj lahko naredite drugače

Ker je vsako podjetje poseben ekosistem s svojim zapisom DNK, univerzalnega recepta ni, pravi Kaluža. Priporoča, da se vsak sam pri sebi vpraša, kaj lahko naredimo drugače. »Največja nevarnost za razvoj posameznika in podjetja je, da pademo v ustaljene okvire. Ljudje se po definiciji zelo težko spravimo iz lastnega udobja. A to je nujno, če želimo spremembe. Za trenutek pozabimo na danes in na preteklost in poglejmo, kaj si želimo jutri. Bodimo drzni.«

Dodana vrednost po meri stranke

»Priporočil bi, da se podjetja pogosteje posvetijo osnovnim trženjskim analizam (razmere na trgu, smernice, konkurenca...), ki so v nadaljevanju podlaga za njihovo delovanje in razvoj,« svetuje Verbnik. »Pogum vedno velja, a hkrati je previdnost mati modrosti.« Sami si prizadevajo predvsem za to, da je učinkovitost njihovih trženjskih akcij natančno izmerljiva. Na splošno ugotavlja, da je v trženju potrebna in zelo pomembna sprememba v obravnavi strank. »Lahko vodimo statistike o dosežkih, potrebah, potencialih, pristopih... A glavni dejavnik uspeha je prepoznati faktorje odločanja, zato je k vsaki stranki treba pristopiti individualno ter zanjo iskati primerno rešitev oziroma dejansko dodano vrednost, ki ji bo po meri, ne pa izhajati iz načela 'mi ponujamo',« je opozoril Verbnik.

Celostna trženjska metrika nuja

Darko Dujič, ki je v svoji karieri delal v treh mednarodnih podjetjih, od katerih je bilo vsako v zelo različni dejavnosti in vsako med petimi največjimi v dejavnosti v svetovnem merilu, pravi, da nikoli ni bilo dvoma o povezanosti trženja in ključnih poslovnih učinkov z uspehom podjetja. »Vse je delovalo na podlagi jasno postavljenih ciljev ob vzpostavljeni metriki, ki je omogočila celostno razumevanje nakupnega procesa ciljnega porabnika, tržne dinamike in povezave med ključnimi poslovnimi procesi. Podjetja, ki bi razumela in vpeljala celostno trženjsko metriko in jo aktivno uporabljala v poslovnem odločanju, so v našem okolju prej izjema kot pravilo,« ugotavlja Dujič.

Kot pravi, je vrhnji menedžment tisti, ki bi moral izkazati potrebo, razumevanje ter spodbuditi gradnjo in uporabo takšnega sistema poslovanja. »S tem ohraniš stik s trgom, tržnimi gibanji, potrošnikovim vedenjem in dejansko vrednostjo, ki jo ponujaš. To so glavni elementi strateškega razvoja podjetja, uspešnosti, obstoja. Ko vodstvo v konkurenčnem boju prepozna potrebo po povezavi operative s strategijo, končno zahteva od tržnikov v podjetju, da pregledno, sistematično merijo in prikažejo učinke svojega dela. Hkrati naj ti razvijajo znanje, pogum in drznost pri preizkušanju novih trženjskih pristopov. S tem bo trženje spet postalo osrednja poslovna funkcija, ki zagotavlja konkurenčnost, ne pa le enačaj z oglaševanjem. To je prvi korak.«

Najpomembnejše izkušnje

Katere izkušnje, ki so si jih pridobili v mednarodnem podjetju, se zdijo menedžerjem še zlasti dragocene in pomembne za uspeh na regionalnem trgu? »Skupna zavest tima sodelavcev o naših ciljih in rezultatih ter zavezanost za njihovo uresničitev, nemška urejenost in načrtovanje ter finančne projekcije, ki pomagajo pri uravnavanju naših zmožnosti,« je naštel Kvaternik. »Upravljanje organizacije, ki obsega 15 trgov, kulturne razlike pri sklepanju poslov in vodenju ljudi, osredotočenost na določene segmente in prevzemanje tveganja, da bo neko področje ostalo nepokrito,« je poudaril Kaluža. »Poznavanje trga, razpršitev tveganj ter motivirani in kompetentni zaposleni,« je naštel Verbnik. »Organizacijska hitrost, strokovnost, prožnost in osredotočenost, ki so potrebni, ne pa zadostni pogoji za uspeh ne glede na trg,« je poudaril Dujič.

 
Vaša ocena:
Slabo  Dobro
Povprečna ocena 0.00 ( 0 ocen )
Slabo  Dobro

      




 

13.11. Tekmovanje za najboljše letno poročilo 2012 - svečana podelitev!
13.11. Seminar - Izdelava vsebin in komuniciranje v letnem poročilu
14.11. Optimiziranje obdavčitev in ugodnosti službenih vozil
15.11. Delavnica: ABC vstopanja na nemški trg
21.11. Še 11 DNI! Poslovna konferenca Portorož - osrednje gospodarsko srečanje pred vrati!
22.11. Kako pridobiti evropska nepovratna sredstva na Hrvaškem?
25.11. Okoljsko srečanje 2013 - brezplačna prijava!
26.11. Praktična analiza vsebine bilanc: kako najti skrite »manipulacije«
26.11. Brezplačni Forumi 2013- Notranjski forum
27.11. Popoldanska akademija: Težavne stranke in reševanje reklamacij
29.11. Slabitve finančnih sredstev (MSRP 39), razkritja poštene vrednosti (MSRP 13) in novosti MSRP 9
5.12. Davčni in računovodski vplivi odloženih davkov Novo!
5.12. Ali je Slovenija res med najbolj koruptivnimi državami?
11.12. 4. Podjetniški forum-Brezplačna udeležba
8.11. Vrednotenje sredstev v računovodskih izkazih s poudarkom na novostih in slabitvah
22.10. Trženje v turizmu trendi, izzivi in priložnosti
15.10. Energetska učinkovitost v hotelski industriji
11.10. 5. konferenca Marketing in prodaja na policah: Med policami s(m)o uspešni!
9.10. Majhnost Slovenije kot prednost za razvoj butičnega turizma- brezplačna prijava
2.10. Nagrada Werner von Siemens
30.9. Popoldanska akademija: Prodati ali ne prodati delež v podjetju?
25.9. 59. Marketinški fokus: Kako nam blagovne znamke prinesejo več prihodkov
24.9. Popoldanska akademija: Finančno nagrajevanje prodajnega osebja
24.9. Telekomunikacije: strategija in priložnosti
29.8. Kako prodati v časih, ko je kupcev vse manj

 

        FOTO FOTO FOTO REVIJA
       
        30.  Finančna konferenca 18. Slovenska marketinška konferenca 1. Družinska konferenca Poletni Akademček!